Monday, September 30, 2013

Cost Music

Az új munkámban kötelező blogot írnom, ezért kicsit kevesebb energia jutott a RC-re, de remélem ezzel a fantasztikus dallal sikerül visszatérnem. Elmondanám, hogy már nem egy, hanem négy teli cefréshordó van itthon, az alma-körte, a szilva és az egyik barack már megfordult, azaz a széndioxitermelés lecsökkent és indulhat az alkoholképződés :-) A motorkerékpáromon egy db nagyon speckó csavaranya miatt nem tudok haladni - ez az, amit még tavaly ilyenkor szedett szép egy pécsi kókler szerelő, úgy rakta össze, hogy bődület rossz volt, 30e forintom bánta. Na ilyen mesélős kedvemben vagyok, lám. A mángold érdekes növény, akkorára megnőtt, mint egy bokor, júni elején le is szüreteltem, fagyasztóba van mind, erre most őszre ugyanakkorára megnőtt megint. Nem kell gyökerestül kiszedni, mert pár év és akkora lesz a gyökere, mint egy cukorrépa és állítólag még az is ehető. A paradicsom amúgy a legdurvább, egyszerűen a bolti spanyol meg mindenféle importokat meg sem tudom enni. A mostani késői parik olyan édesek, hogy lehetne belőlük pálinkát csinálni. Amúgy meg van egy macskánk, sosem volt eddig. Kimiko Kasai-nak neveztem, aztán egyszerűsítettem Makitára, de mindenki Cikának hívja. Nagyot ugrik és néha beszarik, pedig igyekszem udvarra nevelni, de két unokátlan szülő mellett ez kb. lehetetlen. Mondtam is hogy rajta vagyok a projekten, de eddig még nincs értelmes falusi jány a környéken. Plusz egy új koncepciós citerával kísérletezek, kicsit tudok csalni a hangjával, ha minden igaz. Nem haladok gyorsan, mert a munka elég sokat elvesz - mondjuk élvezem - de azért a hangszerek még mindig nagyon igazi világ! Hétvégén szüreti bál volt, tisztesen sikerült megünnepelni az idei évadot - asziszemö. A céges kocsiban CD van, de nem nagyon olvas és sok horvát zenét hallgatunk, újabban ami tetszik felveszem telefonra, hogy majd rákesek neten, mondjuk pont most nem állok neki, csak úgy mondom.

Read More...

Saturday, September 28, 2013

Music Cost

These days


I've been out walking
I don't do that much talking these days
These days
These days I seem to think a lot
About the things that I forgot to do
And all the times I had the chance to

And I had a lover
I don't think I'd risk another these days
These days
Now if I seem to be afraid
To live the life that I have made in song
It's just that I've been losing so long

Well I'll keep on moving, moving on
Things are bound to be improving
These days
One of these days

These days I'll sit on cornerstones
And count the time in quarter tones to 10
My friend
Don't confront me with my failures
I had not forgotten them

rájöttem, hogy nekem a szeptember a májusom, minden közhelyes "pillangók a gyomorban" érzés, amit a májushoz szokás társítani, rajtam szeptemberben jön ki... no persze az évek múlása kellett ehhez, hogy túl legyünk az iskola kezdések ködén. ami megmaradt abból az időből, az új írószerek szédítő, frissítő illata...
már csak két nap és vége a szeptembernek, addig jöjjön ez a csendesülős szám...

Read More...

Music Cost

Read More...

Friday, September 27, 2013

a nap képe

Electric Beauty
Horst P. Horst 1939

Read More...

Wednesday, September 25, 2013

Ugarbunga, Hungarobunga-új belga

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uHzA6QXbMvg#t=90

Read More...

Wednesday, September 18, 2013

Tolsztoj az iskoláról

„Az iskolát nem úgy hozták létre, hogy az olyan legyen, ahol a gyerekek kényelmesen tanulhatnak, hanem úgy, hogy ott a tanárok kényelmesen taníthassanak. A gyerekek beszélgetése, mozgása, vidámsága, amely elen­gedhetetlen feltétele a tanulásnak, zavarja a tanárt, és ezért az iskola a kérdések börtöne, ahol a beszélgetés és a mozgás tilos. …a felülről, erőszakkal létrehozott iskolákban a tanár nem a juhok pásztora, hanem azok börtönőre. Ahelyett, hogy belátnák, a siker feltétele adott helyzetben az, hogy tanulmányozzák azt a dolgot, amivel foglalkozniuk kellene (az oktatásban ez a „tárgy” a szabad gyerek), úgy akarnak tanítani, ahogyan ezt maguk megszokták, és a legjobbnak találják. Ha pe­dig ez nem vezet eredményre, akkor sem a tanítás módját változtatják meg, hanem inkább a gyermeki ter­mészet megváltoztatására törekednek. Ebből a tenden­ciából keletkezett és ma is keletkezik az a rendszer (Pestalozzi), amely megengedi a „mechanikus kiokta­tást”, azt az örök tendenciát, amelynek célja, hogy függetlenül a tanártól és a tanulótól, a módszer egy és ugyanaz maradhasson.” A tanulókkal úgy kell bánni, mondja Tolsztoj, mint aki eszes és gondolkodó lények. Csak ebben az esetben fogják ezek lényegesnek tartani a rendet, és az ennek megtartásához szükséges önkormányzatot. Ha a gyerekek valóban érdeklődnek az iránt, amit a tanár tanít nekik, akkor mondta, ritkán lesz rendetlenség, és ha ez mégis megtörténik, akkor az érdeklődök a többieket rá fogják venni arra, hogy azok is figyelemmel legyenek. „Amikor Tolsztoj előre elgondoltan elhagyta a termet egy óra közepén, hogy tesztelje tanulóinak viselkedését, akkor azok nem törtek ki rendetlenkesésben, mint ahogy azt Tolsztoj korábban Nyugat-Európai utjain iskolákban megfigyelte. Amikor elhagyta a termet és a gyerekek teljes szabadságnak örvendhettek, akkor továbbra is ugyanúgy viselkedtek, mintha ö bent lett volna. Kijavították és dicsérték egymás munkáját, és gyakran teljes csend lett. Ilyen eredmények, magyarázta, természetesek egy iskolában, ahol a gyerekeknek nem kötelező a részvétel, vagy a bentmaradás és az odafigyelés.

Read More...

Monday, September 16, 2013

Music cost

Read More...

Szent-Györgyi Albert az iskoláról

Szent-Györgyi Albert, 1930-ban írta a következő sorokat: "Hogy csak az lehet igazán ember, aki igazán gyermek is tudott lenni, az régi igazság. Hogy csak az egészséges ember lehet igazán hasznos tagja a társadalomnak, ahhoz kétség nem fér. És mi kikergetjük hideg, sötét téli reggelen fél hét órakor kis gyermekeinket meleg ágyukból, hogy elzavarjuk őket az iskolába, ahol mozdulatlanul, rettegésben töltik el zsenge éveik nagy részét, ahol egészségtelen, félénk, 10 éves felnőtteket faragnak belőlük. ... Ami itt folyik, ellenkezik nemcsak a fiziológia és orvostudomány, de ellenkezik az emberi józan ész legelemibb követelményeivel. Ami pedig az öt órai oktatást illeti, én magam ugyancsak szellemi munkához szokott tudós ember vagyok, de én képtelen vagyok tovább, mint két óra hosszat előadásra figyelni, még akkor is, ha az előadás érdekes (ami pedig előadásban elég ritka). És akkor mi 10-12 éves kis gyermekek fejének beszélünk öt óra hosszat? Én nem értek pedagógiához, de ha ez nem ellenkezik a pedagógia elveivel, úgy ezt a tudományt sem emberi lényeknek találták ki. ... Hogy az iskola mit ad a mi elvett drága kincseinkért, a kivert érdeklődésért, a megcsonkított egészségért, az elnyomott szabadságért és önállóságért, azt nekem sok érdeklődésem ellenére sem sikerült kinyomoznom."

Read More...

Saturday, September 14, 2013

Short Cost

egeszen friss szellemisegu film. nagyon elveztem.

Read More...

Thursday, September 12, 2013

News

Csoda Cserdiben.

http://www.hir24.hu/belfold/2013/09/11/csoda-tortent-cserdiben/

Read More...

Monday, September 9, 2013

Disco Cost

jaj, sok ez a gyonyor mar nekem...

Read More...

Még egy Marley Cost

Sajna a cégkocsiba CD van és nem olvas írottat, micsoda szemét húzás ez a kiadóktól?

Read More...

Család Cost

Új családtag érkezett:

A család első cefréshordója.
A család barátaival szedtünk is kb. 300 kiló gyümölcsöt, nagyrészt barackot, de sok a szilva is. A barackot ki is magoztuk, ez tiszta lesz, meg mit is beszélek itt egy pár kép. Érik már e létemnek első pálinkája - Magasztos cukorfok vízből vérré vál ma Ez lőn minden népnek elébb-utóbb álma nyilván ide az jön: körte, barack, citrom

Read More...

Sunday, September 8, 2013

George Dennison: A gyerekek élete c. könyvéből

Érdemes megjegyezni, hogy az Első Utcai Iskolába járó gyerekek szülei két kivétellel nem voltak az iskolai szabadság hívei. A maguk részéről hittek a kényszerben, a jutalmakban és büntetésekben, a formális fegyelemben, az ellenőrző füzetekben, a házi feladatokban, és a bonyolult iskolaépületekben. Zajos osztályainkra és közvetlen hozzáállásunkra görbe szemmel néztek. Gyerekeiket nem azért járatták hozzánk, mert egyetértettek módszereinkkel, hanem mert nem volt más, amibe kapaszkodhattak volna. Amint azonban a hónapok múlásával a korábbi iskolakerülőkből lelkes diákok váltak, és ahelyett, hogy állandóan kudarcot vallottak volna, elkezdtek tanulni, a szülők levonták a következtetéseket. Az első év végére lelkesen támogatták az iskolát. Nem volt iskolai adminisztráció. Kicsik voltunk és nem volt rá szükségünk. A szülők végül ezt is elfogadták. A tanárok kompetenciájáról maguk is meggyőződhettek, miként a tanulás aktusán keresztül a gyerekek is. A szülők korábban általánosan rossz tapasztalatokat szereztek az iskolai adminisztrációról, a puding próbája pedig természetesen az evés volt: a gyerekek vidámabbak voltak és tanultak. Az adminisztráció maguknak a gyerekeknek soha nem hiányzott. Nem vezettünk ellenőrzőket. Minden gyereket ismertünk, szeszélyeikkel, képességeikkel, és fejlődésük problémáival együtt. Ezeket az ismereteket nem lehet kis füzetekben rögzíteni. A szülők ezt is elfogadták végül. Ez az eljárás csökkentette aggodalmaikat az életben, hiszen az osztályzatok amúgy sem jelentettek nekik sokat, legfeljebb a problémák homályos érzését, vagy hasonlóan homályos megerősítést, hogy rendben mennek a dolgok. Amikor kíváncsiak voltak, hogy a gyerek hogyan halad, egyszerűen megkérdezték valamelyik tanárt. Nem írattunk dolgozatokat vagy versenyszerű teszteket. Fontos volt, hogy tisztában legyünk a gyerekek tudásával, de még fontosabb volt, hogy megismerjük, hogyan tudják azt, amit tudnak. Semmit sem tudunk meg Maxine-ról, azzal, hogy Elenát vizsgáztatjuk – ezért nem írattunk összehasonlító teszteket. Ezeket az utálatos összehasonlításokat a gyerekek sem hiányolták, a tanárok pedig megmenekültek attól az abszurd kötelezettségtől, hogy több tucat egyéniséget egyetlen uniformizált skála szerint osztályozzanak. 

forrás

Read More...

Saturday, September 7, 2013

Porno Cost

Read More...

Máltai kereszt

A máltai keresztmű a mozigépek kockánkénti filmtovábbításának egyik legáltalánosabb mechanikája. Két napja a Máltai szeretetszolgálat munkatársa vagyok :-) Komolyan. Egy hatsebességes kisbuszt vezetek.

Read More...

Szombat reggelre

Edusnak és minden összes többi kávérajongó kedves barátomnak :) A legújabb kazetta anyagából a bolháról:

Read More...

Friday, September 6, 2013

Music Cost - a cover of "GET LUCKY"

Read More...

DJ RenJoe

Read More...

Tuesday, September 3, 2013

Music Cost

"It's an hour full of Hasidic Disco, Spirutal Soul, Yamanite Funk, Turkish Acid Rock, Arabic Jazz & much more, all recorded & released in Israel by local musicians & artists in the 70's and early 80's."

http://noizinzion.blogspot.co.uk/2008/05/soulico-archeology-mixtape.html

Read More...