Wednesday, September 3, 2008

Csendes szombat - Royal Cinema 61


Lassú snittek megszállotjai!!!
most szombaton a Royal Cinemában újfent ingyen mozi!
a Csendes fény című filmet vetítjük Reygadastól 21.30h-kor (pontban!!)a Király u. 61-ben. (keresztény szopás című post itt). találka ezért már inkább legyen kilenckor.
film hossza: kb. két óra.
(és angol feliratos!)

(a film ideje alatt kapuzárás van, így aki késik, sorry, de inkább ne jöjjön, legalábbis rendzsaw bácsit ne hívja, mert ki lesz kapcsolva: neki is friss a film és már fél éve meg akarja nézni, csöndben, moziban)

infók a fimről:


a csöndes, szinte oltári hangulat nem zárja ki azt, hogy a film után egy oltári borozást ne rendezzünk, feltéve ha hozunk magunkkal bort.

ráhangolódáshoz az első snitt:



"Carlos Reygadas-t állítólag azzal utasították el a rendezői iskolából, hogy felvételi filmje alapján úgy találták, már nincs mit tanítani neki, a szakma a kisujjában van. Ezt első filmje a Japán, komoly technikai felkészültségével, be is bizonyította. Virtuozitása azonban kicsit olyannak tűnt számomra, mint a csodagyerek, amikor a szülei unszolására megpróbálja lenyűgözni a vendégeket, bemutatva minden produkciót, amit csak tud. Ahhoz azonban, hogy koncerttermeket, sportarénákat, filmszínházakat, és még ki tudja mi mindent megtöltő igazi sportoló, zenész vagy színész legyen belőle sok gyakorlásra, és érettségre kell szert tennie, hogy eszközkezelése biztosabbá váljon, és higgadtabban és rutinosabban álljon a legnagyobb kihívást jelentő feladatok elé is.

Úgy látszik a mexikói rendező mostanra kezd csodagyerekből érettebb gondolkodású művésszé válni. Formanyelve csiszoltabbá, kiforrottabbá és sokkal letisztultabbá vált, anélkül, hogy veszített volna jellegzetességeiből. (Az eizenstein-i montázs, Kulesov kísérleteinek gyakorlati példája vagy Antonioni hatása fellelhető előző két filmjében és részben a legújabban is). A Csendes fény (Silent Light) nem csak formailag, de tartalmilag is visszafogottabb, ami a rendezőre oly jellemző provokáció és megdöbbentés helyett egy (főleg a Mennyei háború után) szemérmes és inkább az érzelmekre, mint a testiségre koncentráló szerelmi háromszöget mutat be. Ez utóbbi megint csak annak a bizonyítéka, hogy alkotója már nem érzi feltétlenül szükségesnek, hogy döbbenetkeltéssel és bravúroskodással hívja fel magára a figyelmet."
(idézet a film.hu-ról; Váró Kata Anna)

0 megjegyzés: