Monday, October 20, 2008

a filmtől függetlenül

... na szóval, fesztiválozni voltam a hétvégén, Szombathelyen az 55.Országos Függetlenfilm Fesztiválon...
...töménybeszámoló...

...egy egész csomó rossz filmet láttam, mert az ilyen fesztiváloknak az a hátulütője, hogy az ember vagy benn ül végig töretlen optimizmussal remélve, hogy majd a következő film jó lesz, vagy úgy jár, mint én, hogy feladja és kirohan, kockáztatva ezzel, hogy a legjobb filmről marad le...

Alapjában a szervezéssel kapcsolatos tapasztalataim pozitívak.
A szervezők segítőkészek voltak, és pénteken és szombaton is kaptunk „kávé-kupont” (amihez gondolom nem kell hozzáfűznöm, hogy ez nekem, mit jelent :)) kaptunk egy eléggé profi műsorfüzetet, viszont a fesztivál spotja eléggé gyenge volt.

A száraz adatok: „A tájegységi szemlékről már továbbjutott 34 film mellé az előzsűri további 17 alkotást javasolt a versenyprogramba. Előzsűrizésre 1253 perc (67 db) film nevezése érkezett. A versenyprogramban résztvevő 51 film össz ideje 963 perc.”(idézet a műsorfüzetből)

A Control Stúdió két filmmel képviseltette magát. Szász Csongor Matuska c. filmje, ami már elnyerte a 37. Dunántúli Függetlenfilm Szemle dokumentumfilm különdíját.
És Csátich Renátó Szulamit c. filmje
(a két film össz ideje 142 perc:))

A zsűri:
Vincze Teréz (Metropolis főszerkesztője)
Anger Zsolt (színész)
Buzás Mihály (filmrendező, színész, függetlenfilmes)
Dömötör Tamás (színházi rendező, függetlenfilmes)
Orosz Csilla (televíziós szerkesztő)

A díjazottak:(végeztem egy kis kutatást, hogy mit lehet találni a neten ezekről a filmekről)

Fõdíj:
Patyika spulni - Bernáth Milán,Khurelbaatar Uchral Ocsi
(na hát erről a filmről még a neten sem találok érdemleges infót, hát ilyen is volt, szót sem érdemel)
1. díj:
Aranypart - Csóka Miklós, Balogh János


2. díj:
A süllyedõ falu - Szirmai Márton
(kritika a film.hu-n)

3. díj:
Roadmovie - Hajósi Szabó Csilla
(Trailer - amikor láttam, azt gondoltam, egy "jólmegcsinált film", de aztán már nem is gondoltam rá többet.)
Alkotói díj:
Resolution - Falvay Miklós
(igazából ez még be is jött, bár olyan hatása volt, mint egy videó installációnak, amit végtelenítve vetítenek a kiállítás ideje alatt és kiderült, hogy az is. Néhány szó a filmről a Balkon egyik cikkében)

Alkotói díj:
A kis pesti zsoké és a fáraó leánya - Papp Barnabás, Takács Anikó

(no comment)

III. emelet 14 - Papp Barnabás
Legjobb alkalmazott zene:
Orommadarak - Kotnyek István, Gerócs László, Kalász József
(az utóbbi két filmet sajnos nem láttam és érdemleges infót sem találtam róluk)

Legjobb színész:
Fodor Judit, Szabó Simon

Legjobb portréfilm:
"Még oda nem ér az idõ" - Csubrilo Zoltán

"Kikötõ" díj:
Remeteidõ - Boros Ferenc, Horváth Zoltán, Kozma Gábor
(A filmről)

Zsûri különdíj:
Ergo - M. Tóth Géza
(milyen furcsa, hogy a zsűri díjat adott egy Oscar-díjas rendezőnek, akinek ezt a filmjét Cannesban is vetítették:))
Kép a filmből:

2 megjegyzés:

Renato Csatich said...

a mafsz-on még kommentezni sem lehet.
ki vagyok ábrándulva újfent minden magyar feszkóból.
még a legutóbbi szemlés fődíjat is a Nyomozónak adtam volna, hiszen végre láttunk valamit. sajna a Delta egy vizsgafilm volt, amit nem a Mundruczó mesélt nekünk, hanem Tarr szelleme, ami előtt leborulok én is, de nem kellene ennyire megmerevednünk.

aPepe said...

1.magyar Függőfilm szemle
Beadandó csak valamilyen merev fizikai tárgyon, valamilyen fiziológia együtthatón illetve tudatmódosító szeren és egyéb függő filmek.