Sunday, November 29, 2009

HOPE hangszer - egyéves

Egy éve már, bizony, hogy az első citera elhagyta a gyár kapuját.




Hogy mi is történt ezalatt, nem tudom érdekel-e titeket:
Elkészült hangszerek: piros citera, nyakatlan slide, Baksa-Bass(#1), Molnár Alex citera, édesapuám basszerja, Dr.gitár, narancssárga citera.
Elkezdtem egy elektromos nagybőgőt a Völgyi barátomnak.
S elkészült a kerek éves évfordulóra...

...először is, ahogy kezdődött a hölgy:

Feketedió-deszkák, a szomszéd faluból. Isteni illatuk van, gyönyörűek és remekül zengnek. Ebből lesz a nyaka, ugyanis nagyon fontos, hogy a húr hangját egy jól zengő anyag továbbitsa a testnek a közepibe'.
A testének formás kis kőris deszkákat választottam a pécsi fatelepen, ezeket két rétegben ragasztottam, így kiüregeltem a testét (kőnnyit rajta, kicsit akusztikusabb hangzást eredményez, azaz kevésbé torzítható, de telt).

Származási hely: Izék

Ilyen sablon alapján marom körbe általában a darabokat, ezekete számítógépen szerkesztem, kinyomtatom sok A4-re, azokat valós méretre ragasztom és így lesz egy szép pontos sablonom. (Persze ez még nem jelent semmit, mert ha a vezetőgyűrű leugrik a sablonról, úgy bele lehet vágni az anyagba, hogy na.)
A test alsó rész:
Származási hely: Izék

Középen eperfa, ez megy a nyakba is, ez nagyon erős és jó éles hangja van, ha kopogtatom, ráadásul szép.
Származási hely: Izék

A nyak. középen az a sáv a merevítőpálcának a helye. Ez azt szolgálja, hogy később állítható legyen a nyak íve. Ugyanis a húrok is erősen terhelik a kis fákat, meg az időjárás is könnyen kiflit csinál, akármilyen egyenesre is gyaluljuk. Ha ez benne van, akkor fogólapot ragasztunk rá. Ez most bundnélküli (fretless) basszusgitár lesz (nem lesznek rajta azok a fém érintők a húrok alatt). Csak a nevezetes pontokon jelöltem meg a fogólapot egy kis keresztbe vágott csíkkal. Szerintem szép lett :)
Összeállítva.
Származási hely: Izék

Aztán jön rá a pácolás és a lakkozás. Ezekhez aztán végképp nem értek, nem is lett az a gyári minőség, de szerintem szerethető lett (ún. rusztikus :)).
Kész.
Származási hely: Izék

Hangszedőnek rendeltem bele Kent Armstrong márkájú párt. Dunaszerdahelyen gyártja egy nagyon kedves úr, leírod, hogy milyen fákból, milyen méretekkel csinálod a gitárt, milyen hangzást szeretnél és legyártja neked a kézzel. Nagyon jól szól!!!
Videó még nincs. Egy vlogot csináltam a pácolásról, de feltöltés közben lefagyott, majd feltöltöm idővel.
A rövidfilmest utáni bulin avattuk fel, szerintem jól szolgál!
Hát így, valahogy így.

0 megjegyzés: