Wednesday, January 6, 2010

A bajai halászlé



8 megjegyzés:

seko said...

Szóhoz se jutok!
A recept hamisítatlan bajai(titkos törvényekkel tele)
,ami még a bajaiakat is meglepi:
Velko a 8.perc után beavatja a kedves nézőket,egy általam ismeretlen déli technikába,miszerint a kanál-feltehetőleg ezüst- megfelelő mozgatásával ill. megfigyeléseim alapján a bogrács célszerű kocogtatásával a levet forrásra kényszeríti.

roomann said...

óriási!!!

több szempontból is örülök ennek a videónak
én évente néhányszor főzök csak halászlét (sajnos) ilyenkor mindig újra és újra fel kell eleveníteni, hogy is készül, mik az arányok stb.

most karácsonykor teljesen az érzéseimre hagyatkoztam végül is kielégítő lett a végeredmény, de ha megnéztem volna előtte ezt a videót egy-két dolgot másképp csinálok az biztos

azt gondolom a halászlé elkészítése egyszerű dolog, mégis (mint minden ételnél, még a tükörtojásnál is) vannak olyan apróságot, amikkel minőségi ugrásokat lehet tenni. egyébként ezek azok az apróságok, amikre a lusta vagy főzni nem szerető, nem tudó emberkék nem adnak, mondván ezek apróságok, tehát nem fontosak. Mily nagyot tévednek a balgák. Lélek nélkül nem lehet főzni. Punktum.

ami szerintem a legfontosabb a halászlénél

1. egyenletes és folyamatos rotyogás
2. minőségi (házi) paprika (bolti paprikából meg se szabad próbálni)
3. hozzávalók aránya (víz, hagyma, paprika, hal)

a fokhagyma nekem egyébként újdonság, ez általános a bajai halászlénél?

4. bográcsban főzendő

seko said...

a fokeszt a paradicsom helyett?ezek a szabad faktorok.gondolom amolyan szerbes beütés(ilyen még a kanál Erős Pityu).a fontos pontokba illik-é a tészta,mint gyufa?Főleg Bátaikat látom,hogy a tészta mennyisége dominál ,amire azé levet is szednek.

roomann said...

:)

a tészta egy "kényes" pont nekem.
a gyufa sokáig alapvető volt számomra
de újabban szekcsőn felfedeztem a házi készítésű nem gyufa formájú és nem olyan "kemény" tésztát is
úgyhogy elbizonytalanodtam, ezért is hagytam ki a sorból

de igen a tészta fontos pont
(a szegediek nem tésztáznak ha jól tudom)

Albert said...

Szemfényvesztés!!! A legfontosabb hozzávaló a vörösbor, bár említésre kerül ugyan, de forráskor mindenképpen szükségese egy löttyenyetni. A fokhagyma minden paprikás ételbe fincsi, ha a végén van hozzáadva, extrán érződik is. A házipaprika jó meglátás, csak azzal szabad főzni.
Különben éreztétek a tavaszt karácsonykor? Szemfényvesztés, én mondom...

roomann said...

vörösbortól és a fokhagymától én személy szerint elzárkózom mindkettő kilóg a halászlé ízvilágából, akkor már inkább a fél kanál kristálycukor :)

egy kis édes nem árthat - a hagyma is édes, főleg főzve - ízben jobban illik, mint a vörösbor savassága, meg a fokhagyma karakteres íze, én egyiket sem tudom összekapcsolni a halászlével, bár egyszer azért ki fogom próbálni mindenképp..

halászléhez a bort inkább pohárba és inkább fehér szárazat ha lehet, mint vöröset, a hal könnyebb bort kíván, mint egy jó szaftos pörkölt..

Albert said...

A vörösbort, minden pörköltbe és hallébe ajánlom. Nemcsak földöntúli pikáns ízt kölcsönöz - amolyan bohémságot - az ételnek, de a könnyen szétfövő halhúst egy kicsit összetartja, így a tálalással is élményt tudunk nyújtani vendégeinknek. A vörösbor pedig, ha homoki, mondjuk kékfrankos, vagy kadarka kiváló kísérője egy kanál tésztás lére bekapott halfalatra. Kipróbáltam és az ambrózia lehet még ilyen...

roomann said...

na jó kipróbálom, de én még mindig azt mondom :) hogy a vörösbor túl durva egy halászléhez, esetleg valami könnyed, kevésbé testes, kevésbé savas fajta