Thursday, January 28, 2010

Meditáció


új sorozatot indítok Meditáció címen, amely személyes tapasztalat alapján íródik majd, mindössze pár részen keresztül.

ma felkerestem a London Meditation Centre-t, mert régóta dédelgetett álmom, hogy a David Lynch által gyakorolt transzcendentális meditációt elsajátíthassam.
mikor nekivágtam Londonnak, titkos vágyam volt, hogy tanulhassak itt kint erről a módszerről. hogy miért nem tettem ezt meg eddig, amikor volt rá egy évem és 3 hónapom? ez nem ide tartozik, talán majd máshol beszámolok róla. egy nyomós ok a sok közül a pénz, mert rohadt drága egy kurzus, ami ráadásul rövid is,csak pár nap, pár óra. ezért kb. 500 fontot kell fizetned a TM-nél. és hiába tettem tűvé az egész google birodalmat, semmi leírást nem találtam a pár lépcsős módszerről. még könyvet is vettem, de tudományos okoskodáson kívül nem volt benne semmi, mint ahogyan a David Lynch: Hogyan fogjunk nagy halat? című könyve is csak egy ízelítő maximum. pedig tudom, hogy nagyon egyszerű az egész metódus, mégsem osszák meg az infót.
(most azért belefutottam két jónak ígérkező könyvbe,meg is rendeltem őket:
Everything You Want to Know About TM -- Including How to Do it
Science of Being and Art of Living: Transcendental Meditation)

na most hát, eljött az idő, hogy hamarosan kiteregessem a transzcendentális meditáció alaplépéseit (ingyen, a Radio Coston!), persze konyhanyelven.
a kurzust remélhetőleg elkezdem egy hónapon belül. a London Meditacion Center a védikus meditáció címszó alatt egy az egyben a transzcendentális meditációs gyakorlatot fedi. mivel ők függetlenek a nagy TM centertől, más szavakkal reklámozzák ugyanazt a honlapjukon. és olcsóbbak is. reményem szerint 200 fontból megúszom a négynapos kurzust, ami kb. négszer két órát ölel fel. természetesen utána is visszajárhatsz, ingyenes csoportos meditációkon is résztvehetsz, ezen felül méregdrága hétvégi kiruccanásokat is élvezhetsz, ha vastag a pénztárca és ha szereted a mézesmázos szeanszokat. az utóbbit kihagyom.

az első benyomás pozitív. voltunk vagy 15-en az első bemutatkozó beszélgetésen. Jillian, a tanító, kedves teremtés, látszik, hogy szívből csinálja, így szerencsére nem beszél hülyeségeket, de azért még óvatos leszek egy ideig. a fent említett Lynch könyvet ő is lebegtette, mire mondtam neki, hogy jó jó, de nem sok értelme volt az írásnak, többet vártam, bármennyire is rajongok a filmjeiért. és zokon vettem, hogy sehol semmi leírás, pedig de jó lenne.

a pénzhez való viszonyuk is szimpatikus. a fizetésedhez mérik a kurzus árát. ha jól értettem, egy heti fizudnak örülnek, de ha nem megy, nem gond, megoldják valahogy. szóval erőlködnek, hogy mindenkinek jó legyen. a hétvégén megírom nekik, hogy mennyit tudok rászánni. ha nem örülnek, majd mondom, hogy sokkal nagyobb guru leszek, mint ti és ezzel a lépésemmel tönkrevágom a lynchi alapítványt is.

1 megjegyzés:

seko said...

fasza,h írsz meg,h belivágsz.5 garasért Gyémántút?:http://www.buddhism-london.org/events/