Monday, March 8, 2010

Álommandalák

Lázár Ervin Járkáló (Lázár tudósításai itt)
letölthető buddhista könyvek itt.
"1988-ban az egyik olyan könyvem, ami mindenhová elkísért már pár éve, a Buddhista misszió által kiadott, Hetényi Ernô fordította Tibeti yoga és titkos tanítások címû Dr. W.Y. Evans-Wentz tanulmány, fordítás volt. Talán nem túlzás azt állítani, hogy a '80-as években a Hamvas szamizdaton, és egy-egy Jungon kívül Magyarországon úgyszólván az egyetlen igaz forrást a Buddhista misszió kiadványai jelentették az olyan keresôk számára, mint magam is voltam. Nagyon szerencsés voltam, mert a pár száz, talán pár ezer ember közé tartoztam, aki a betonszürke, veszélyes és sötét buta 'materialista cucilizmus' idején is rácsodálkozhatott az ôsi utakra.
A fentebb említett könyv teljesen elvarázsolt. Igazán mélyen nem értettem persze akkor. De addig-addig olvasgattam, tûnôdtem felette, hogy egyszercsak megérett a helyzet arra, hogy elkezdjem valahogyan gyakorolni. No nem a velejét, a 'nirvána megvalósítását', bár telis teli van egyenes instrukciókkal, de hát az akkori alapállás-talanság-om nem tette lehetôvé az éber elmélyedést. (Még ezt sem tudtam, csak ráéreztem valahogyan:)


Kiválasztottam hát Az állomállapot tanát, amit, amennyire meg tudtam ítélni egészen jól felfogtam. Az alapképlet röviden összefoglalva annyi, hogy a fel nem ébredett, azaz meg nem szabadult ember-lény álomállapotban tévelyeg, sodródik úgy éjjel, mint nappal. A 'felébredés' egyik módja pedig az éjszakai álmodás tudatosítása az álomsoroazatok közepette, és az álombéli helyzet megváltoztatása: "... az úgynevezett átváltoztatás a következô módon történik: tûzrôl szóló álom esetén például gondold ezt: "miért félnék az álmodott tûztôl?" Gondolj erre erôsen , és lépj bele az álmodott tûzbe. És ehhez hasonlóan taposs lábaiddal minden álmodottra." Arról is szó esik, hogy át lehet változtatni a példabéli tüzet vízzé, vagy fordítva, stb.

Itt pedig összefonódott a tört-én-et a Jung 'önéletírásából' (más írta... le) Emlékek, álmok... "

0 megjegyzés: