Monday, May 17, 2010

Credo in musica

Weber Kristóf alakított egy csoportot a facebook-on, credo in musica néven. Én is beléptem, a hétvégén elkészítettünk egy sorozatot music to music címmel. A csoport tevékenysége a zene körül forog, viszont abból indul ki hogy megváltoztak a zenehallgatási szokások, ennek egyik válfaja, amikor a youtube-on hallgatunk zenéket és hozzá többnyire kép információkat is fogyasztunk. Engem általában idegesítenek a slideshowk, jobb akkor már a mozgókép...









credo in musica channel

4 megjegyzés:

aPepe said...

Azt hiszem nem értem azt, amiért ez készült...elmondanád, hogy te mit látsz benne?
Mi a csoport lényege? Miért csoport?

Őszintén kicsit (tényleg kicsit!) erőszakos zenehallgatási-szokásmegváltoztatóként élem meg most, ez nem rossz, de biztos, hogy nem nekem való (teljesen elégedett vagyok a szokásaimmal :))

roomann said...

:) á dehogy nincs azzal semmi baj, valószínűleg már megint nem tudok magyarul (se) fogalmazni, pusztán arról van szó, hogy ha már netre kerül egy zene, és közben a monitorra is szegeződik/het a szem, akkor lásson ott vmit, ami mégiscsak valahogy kötődik, kapcsolatba lép a zenével, szóval nincs itt szó semmiféle szokásmegváltoztatásról, se erőszakról, elvileg pont ellenkező a dolog...

és hogy én mit látok benne: az egész tulajdonképp a Színessel, sőt inkább a Csöppekkel indult, mindkettőhöz használtam a Kristóf egy-egy zenéjét, mert tetszett, mert jól kapcsolódott ahhoz amit éppen akartam, nem csupán illusztrált, nem csupán hangulatot hordozott hanem többnek éreztem annál, beleszövődött. Kristófnak is bejöttek ezek a dolgok és az én értelmezésem szerint, most egy fordított játékot játszunk, azaz arról van szó, hogy míg a csöppeknél vagy a színesnél a zene a filmet szolgálta, addig ez utóbbi esetben inkább arról van szó, hogy a kép a zenéért van.

miért a csoport?
hát tulajdonképp ez is egy kísérlet a youtube-on zajló közéletben való megjelenésre, zenék, zenészek jelenlétére, magszórás...

én egyébként szeretem ezeket a videókat, de nem kell semmi komolyra gondolni, játék csupán az egész...

ja és hogy miért csoport?
hát mert lehet csatlakozni a facebook-on és csinálni videókat zenékhez :), ennyi, persze lehetne mondani, hogy ehhez nem kell csoport vagy hogy már amúgy is annnyi csoport van meg ilyenek...
de hát mit számít ez, ide másolom leírást a facebookról. én nem értem de ez nem különösebben zavar: CReatio, EDitio, Operatio, INventio, MUtatio, SIncronisatio, CAntillatio
It is a group supporting forms of publication and edition of art pieces and music listening which are different from the conventional ones.
A zenehallgatás és a művészeti alkotások megjelenésének a hagyományostól eltérő, átalakuló módjait támogató csoport.

aPepe said...

lehet, hogy bennem van a hiba, kicsit tartok ezektől a "csoportoktól" (lehet, hogy diktatúra uralkodik bennem...hm) és ettől éreztem erőszakosnak, de persze, hogy játék, minden az.

A zenehallgatási szokásoknál mindig végiggondolom, hogy én mennyire szeretem azt, ha valami mozog, fizikailag a zenével együtt értsd: lemez, vagy orsó, vagy kazetta. Ettől én nem tudok (akarok) szabadulni. Egyszerűen szalagosmagnón meghallgatni valamit az egészen nagyon más, mint youtuberól. Mindkettőt szeretem, de a számítógépnél nem fekszem le a földre "csak a zene meg én" alapon.
Még azt is szeretem mikor vége a szalagnak és csattog. Olyan mint szex után :)

roomann said...

hát ha valakinek fóbiája van a csoportosulásoktól az én vagyok, gyerekkorom óta kerülöm a közösségeket, az első csoport a control stúdió volt, ebben az időben fordult meg bennem vmi, hogy azért nem csak rossz lehet egy csoportba lenni, de a fóbiám most is megvan, és most is azt gondolom, hogy jobb a csoporton kívüliség. mindennek ellenére vagy épp ezért folymatosan birizgálja a csőrömet ez a csoport, nem-csoport dolog.

de visszatérve a credora, ez egy laza cucc nekem, nem jár semmiféle kötöttséggel.

"....Még azt is szeretem mikor vége a szalagnak és csattog. Olyan mint szex után :)"

én sem vagyok másként ezzel :)