Monday, June 14, 2010

Radio Cost - Könyvajánló - A fene

leginkább most egyszerre mindenről, de főleg leplekről.
...fogalmam sincs, miről jutott ma eszembe, de mégis, és akkor elővettem és elolvastam megint, az Így írtok ti-ben több Molnár Ferenc paródia is van,az egyik, mind közül A fene
Molnárnak Az ördög c. színműve, ami A fene kiindulópontja, soha nem volt nagy kedvencem (szinte pirulva vallom be, hogy nekem már valószínűleg mindig is a Játék a kastélyban lesz a titkos molnár-szívügyem)
de nem is ez a lényeg. egy kis apró részlet miatt nem tudok én mégsem szabadulni Az
ördögtől: egy apróság, csak egy szerzői utasítás: (Második felvonás, hatodik jelenet vége) "Jolánon nagyon gazdag, földig érő, uszályos belépő van, melyből csak a cipője orra látszik ki s mely födetlenül hagyja dekoltált vállát. A belépő elöl nyílik, de most földig össze van fogva."
hát ez az, olyan nekem ez a "belépő", mint a beszélő köntös, de soha nem vágytam arra, hogy konkrétan, hogy valóságosan, hogy akkor én most nekilátok

elöl végig összefogott köpeny, egy lepel, keretben, úgy adta magát:


- A fene - szerzői utasítás : Lassan, ünnepélyesen megfordul. Jónás vadul előrehajol. Hedvigen mindenütt van szoknya. Jónáson a megkönnyebbülés, a közönségen a csalódás sóhaja fut végig.

0 megjegyzés: