Friday, July 23, 2010

nyári mash-up bajnokság II.

Mi az mash up?

Hogyan csinálhatunk mashupot?

Hogyan csinálhatnánk bajnokságot?

Kell e félnünk a mashuptól?





még a bootleggel összefüggésben említette mityó a mashupot.

wiki:
Mashup (music), the musical genre encompassing songs which consist entirely of parts of other songs

azaz olyan szám, ami más számok hangjaiból áll össze.

egy híres mashup dj brazíliából FAROFF
myspace

ő csinálta pl ezt


filmes mashup is van, az igazi, amikor egy már létező filmet vágnak rá a másikra

ez nem beágyazható, mer csak

ezek általában mindig a humorra építenek.

itt egy német mashup oldal

de mashup a zuboly egy két száma,
és a cost and quartet-től a
virágéknál ég a világ a fal we don't need more education-jének dallamára.

hogy csináltam?

én a jutyúbról any video konverteremmel leszippantottam a két számot meg a videóklippjeiket, (a tom novys számhoz külön klipből használtam fel a zenét meg a képet)

letöltöttem még egy csak vokális verziót (a capella)a pussycat dollshoz

aztán szerkesztőben összevágtam a dallamot, és megpróbáltam egységesíteni a klippet.
ez a két előadó nem különösebb kedvencem, csak az élmény volt olyan nagy két éve, amikor a plázában összekeveredett a fejemben, hogy most eszembe jutott és megcsináltam.
meg hát a csajok, na.

bajnokság?

én a bajnokságot csak viccből írtam, mert jól hangzott, és mert, ha valaki akar ilyet csinálni, olyan egyszerű, hogy csak na, és itt olyan lemezlovasok vannak, hogy még.
például nem gondoltam különösebb díjra. ha jó a szám, úgyis nézik majd elegen.
ez szerintem max egy rovat lehetne, ahol megjelenhetnének a videók/számok, a mashupok, na.

mash it bro!

Ide meg a többit.

4 megjegyzés:

Mityo said...

Igen, és a Zuboly minden eredményének tisztelete mellett ne feledjük a Cost and Quartett és Hot Magnets zenekarok munkásságát sem, akik úgy zenélik ki magukból a mash-up-szerű feldolgozásokat, mint ahogy a töltőből jön ki a kolbász.

Egyébként itt kanyarodhat vissza a kereskedelmi popzene a népzenéhez: megvannak az alapok, már minden visszajött retróban, remixben, és dj-mash-upban, ideje elkezdeni mindent játszani hangszeren is, illetve ez már történik is pár éve.

Mityo said...

és ha már Metallica, itt egy nagy kedvencem: http://www.youtube.com/watch?v=dUgdIdOWU6Y

Faroff mellett még sokat letett az asztalra (mert sokat el is vett onnan, hehe) a Kleptones:

http://vimeo.com/user3139860

Renato Csatich said...

ja, hogy a mash up már a véremben volt? azt a picsa, akkor mash up-ra fel!
én szorgalmaznék egy országos mash-up bajnokságot itt a radio cost-on.miért ne?
a reklámozni tudnánk, ahogy kell. a jelentkezők elküldik a linkeket, mi meg győzzük berakni vagy akár előzsűrizni. pl. lehetne olyat, hogy a bejutott 20 mash up-ból a zsűri kiválaszt 3-at. de persze olyat is, hogy minden mash up lemegy a radio cost, ami csak akkor necces, ha sok érkezne véletlenül. de minden a meghirdetésen és a nyereményen múlik szerintem.
kell hozzá pár ember, akik nézik a beérkezett videókat.

Mityo said...

Bajnokságok is vannak már, de ha valaki csinál egyet, támogatom.