Monday, November 8, 2010

Geréb Ágnes újra és újra

Elkeserítő és megalapozatlan a Pesti Központi Kerületi Bíróság (PKKB) indoklása, amivel Geréb Ágnest újabb két hónapra előzetesben tartják...

"A PKKB álláspontja szerint az eljárás jelenlegi szakaszában továbbra is megalapozottan lehet tartani attól, hogy a - más hasonló bűncselekmény miatt büntetőeljárás hatálya alatt álló - gyanúsított szabadlábon hagyása esetén tárgyi bizonyítási eszköz megsemmisítésével, elrejtésével vagy egyéb módon a bizonyítási eljárás eredményességét meghiúsítaná, megnehezítené, illetve újabb, hasonló jellegű, szabadságvesztéssel büntetendő bűncselekményt követne el."

Nem ismerem személyesen Geréb Ágnest, de egyre többet tudok arról, hogyan segítette a nőket abban, hogy könnyebben, magabiztosabban és emberhez méltó körülmények között hozzák világra gyermeküket. Azt hogy az ellene indult eljárásban szereplő esetekben követett-e el hibát azt nem ítélhetem meg. Nincs rá felhatalmazásom és nincs is elegendő információm. De hogy a vele szemben elkövetett meghurcoltatások indokolatlanok abban biztos vagyok. Számos olyan szaktekintély állt ki már eddig is mellette mind emberileg, mind szakmailag, akiknek a szava számomra meghatározó bármiről és bárkiről is legyen szó.

Ranschburg Jenő - pszichológus
"Gyermekkora óta ismerem, pontosan tudom, hogy Geréb Ágnesnél felelősségtudóbb ember kevés él a földön – de a szülésbe bele lehet halni, és az is előfordul, hogy a magzat nem éli túl a megszületésért folytatott küzdelmet." (Geréb Ágnes igazsága - Galamus-Csoport)

"Igen. Én valóban ott voltam, és végigültem Geréb Ágnes tárgyalását. Ennek két nagyon fontos oka volt. Az egyik az, hogy Geréb Ágnes édesapja a Szegedi Tanárképző Főiskola tanszékvezető pszichológusa volt, és ő nekem jó barátom. Geréb Ágnes a térdemen lovagolt kislánykorában. A másik, ami ennél sokkal fontosabb, hogy a magam szerény módján én mindig kiálltam az otthonszülés mint lehetséges alternatíva mellett." (Bolgár György interjúi – Geréb Ágnes peréről és az otthonszülésről - Galamus-Csoport)

Nem nagyon szoktam felemelni a szavam az országunkban vagy a határon túl elkövetett disznóságokkal kapcsolatban, nem szoktam harcosan képviselni se a saját, se mások érdekeit. Csöndben vagyok. De van véleményem és tiszteletben tartom a másokét is (ez utóbbi nem mindig sikerül maradéktalanul)... Általában idegesít, ha valamit felkap a média, ha hirtelen valamihez sokan csatlakoznak... Soha nem voltam közösségi ember. Hosszú távon mindig is irritált a közösségi lét. Sajnos vagy nem sajnos, de nem igazán hiszek a közösség erejében. Illetve pontosabban: az erejében igen, de ez mindig csak időleges, alkalomszerű. Ebben az időleges erőben bízom most, hátha pozitív irányba billenti ki a jelenlegi helyzetet. Értsd: 1. Geréb Ágnes szabadlábon védekezhessen. Ha hibát vagy bűnt követett el ennek megfelelően járjanak el, ha nem történt ilyen mentsék fel 2. Ne legyen felelősségre vonható egy orvos pusztán azért mert szakemberként jelen van egy otthonszülésnél, és az anyát se kezeljék felelőtlen bűnözőként, ha otthon mer szülni, magyarán legyen végre szabályozva ez a terület.

Nem tudom (ez azért nem teljesen igaz), hogy miért pont a Geréb Ági ügye verte ki a biztosítékot (oly módon, hogy "nyilvánosan" is véleményt formálok), hiszen felháborodtam már máskor is. És hát nem ez az első eset, hogy valakit ok nélkül meghurcolnak. Mindenesetre ez úton is szeretném kifejezni, hogy mennyire igazságtalannak tartom azt, ami vele történik (bilincs, előzetes letartóztatás indokai, meztelenre vetkőztetés stb.).

Még biztos hogy fogok írni...

freegerébágnes

2 megjegyzés:

roomann said...

Internetes petíció aláírására biztatja olvasóit a brit Guardian.
http://www.guardian.co.uk/world/2010/nov/09/home-birth-in-hungary

roomann said...

"ott, ahol azt javasolják, hogy a vajúdó nő a hátára feküdjön, ott nem beszélhetünk tudományos kutatási alapokon nyugvó kezelésről" (Marsden Wagner, a WHO nők és gyerekek egészségével foglalkozó szervezetének egykori igazgatója)