Wednesday, March 9, 2011

Cost Music

Még egy számot feltöltöttem első körből, ez a Tomi egyik filmjében is benne volt ("Mezítláb", ha jól emlékszem a címére). Végülis ez is félkész maradt, vagy háromnegyedkész. A benne szereplő "keleties" hangszer volt életem első elektromos hangszere: az egyhúros gitár. Erről majd később, mert most mégsem találtam képet róla.
De hogy legyen kép is kitéve (olyan szép egy kép a radiocoston középen :)) egy képet kaptok az ebből az időszakból számomra legfontosabb hangszerről.

A Kawai K4
1989-es gyártású, 16 bites digitális, de még abból a korból, amikor nem volt baj az, ha nem "tiszta" a hangja, inkább azt mondanám, hogy nem steril. Van egy félreismerhetetlen digitális zaja, de mégis barátságos. Az egész szinti programozható, azt hiszem a 64 benne lévő hangból 60-at már átprogramoztam. Én 2003-ban vettem, akkor már az Unterpferdben jammelgettem és óriási élmény volt ez a hangszer, vele keltem, feküdtem. Általános volt, ha új hangszert vettem (nem volt ilyen sok), hogy nem szívesen aludtam máshol, csak egy fedél alatt Velük. Mindenhová vittem. Ebben a számban is ez szól leginkább (a bass, a lead, a rézfúvósutánzat).
Ekkoriban eléggé szerettem a pécsi minimaltechno vonalat, volt pár buli, meg sok jó emberke.

Apepee - Minimum by aratopepe
Édesapámtól kaptam egy házi tokot hozzá, natúr bútorlapból, kb. 10 kilós a tok maga. A hangszer is nehéz. Egyszer esőbe mentem le a Mária u. 6 szám alá, ahol akkor, ott a befalazott utca mellett zenéltünk (óriási élmény nekem ez az időszak). Mivel natúr a doboz, testemmel védtem, hogy nehogy sok esőt kapjon. Álltam a buszmegállóban, aztán felszálltam a párás buszra, majd a Virágcukitól sétáltam felfelé a testsúlyom harmadát cipelve pluszba. A gond az volt, hogy akarva akaratlanul beszívott, vagy 5 liter vizet a tok. Az eredmény: duzzadó, bedurrant alkarral érkeztem Tomiékhoz, a menzateás-bögrét is csak remegve tartottam, fél óráig játszani sem tudtam.
Elmékszem mikor először mentem zenélni, a Máté hívott. Előtte nap nagyon berúgtunk a Zozóval, aki a Boszi kolesz fölött lakott. Szóval még másnaposan mentem a helyszínre, benyitok és ki ül ott? Zozó!
Amúgy aznap a suli után már izgultam. Én elég béna billentyűs vagyok, C-ben játszottam mindent, aznap órákat gyakoroltam E-ben, A-ban, mert tudtam, hogy sok lesz gitár...rettegtem, hogy beégek :)
Aztán (a legelső alkalomkor még csak egy poly800 analóg szintim volt) egy igazi koszos vannyogós techno hangszínnel elkezdtem valami primo szekvenciát játszani, amilyent a gépek szoktak. Pár perc múlva a Tomi ugrált, nyomta a + - gombot, hogy fent vagy lent nyávogjon a gép és röhögve annyit mondott, hogy "életemben először érzem magam DJnek" :)))))
Akkor legyen még egy gártisz poly800-as zene is. Ez kicsit korábban készült ugyan. Emlékszem az egészet átvettem szalagosmagnóra, jól megtéptem a szalagot és úgy játszottam vissza. Mindenféle effektre szükség lehet még :)
Apepee - Kis Vakond, az 505 és az arpeggiátor by aratopepe

0 megjegyzés: