Monday, April 25, 2011

Filmajánló - Six Feet Under

a Twin Peaks mellett nézzük csak, mik voltak emlékezetes sorozatok az életemben.
The Kingdom (Lars Von Trier), Sandokan, Isaura, Nem kell mindig kaviár, Nonni és Manni, A hegy gyomrában, Időlabirintus és még egy két mesesorozat persze, amik nem annyira fontosak.
de most rajta vagyok egyen, a Six Feet Under-en.
Magyarul Sírhant művek.

bármennyire is hihetelen, de amerikai filmről van szó, tehát megint az amerikai filmek rehabilitációjának lehetünk a tanúi. jók a karakterek, gyorsan bele lehet szeretni mindenkibe, pörgősek a részek, keresztül-kasul jellemfejlődések és ami a legfurább, kényes témákhoz nyúlnak, de bátran. pl. ilyen ábrázolást homoszexuálisokról még nem láttam, a halál is ugye központi téma bennük, simán meghal benne pl. egy 5 éves kisgyerek (az egyik szereplő kistesója), aki főbelövi magát, szóval ilyenek. tehát humoros, könnyed mesélés, de mégis van mélysége a dolgoknak, tehát egyáltalán nem agymosás történik és a néző nem érzi üresnek magát, mint általában ha amerikai filmet néz.
jó csapatmunka eredménye volt már a forgatókönyv is. úgy látszik, ezt kell megtanulni, hogyan kell több embernek összeülnie és írnia mert akkor olyan mesterművek jönnek napvilágra mint ez a sorozat, vagy pl. a francia A Prophet.


2 megjegyzés:

aPepe said...

2002 környékén azt hiszem nyomták hbo-n itthon, akkor Anitáék nézték, vették a dvdket is, odáig voltak ezért, meg valami cirkuszos cuccér is. Én valahogy viseltem, de sosem tudtam közel kerülni, nem lett film, nem kaptam élményt.
Azt hiszem ezt a formát, hogy "sorozat", ezt nem tudom fenntartások nélkül nézni (persze semmit sem kell anélkül nézni). Nálam ez valami olyant jelent, hogy mostmár aztán tényleg, a legzárkózottabb nézőt is sikerül reklámidőhöz csalogatni, ezt nem tudom elengedni.
A Tom és Jerryn kívül (rajzfilmeken) és az Egymillió lépés Magyarországon-on kívül nem szeretem a sorozatokat. De ez nem csak a filmekre érvényes, egyre inkább úgy vagyok, hogy a sorozatok, a sorozatban gyártás minden eddig hitt szépsége csak mások meggazdagodásának az eszköze, rossz érzés, persze létezik tisztelet a kivételnek, léteznek "közcélú" dolgok, mint pl. az Ikarusz buszok (ez az Egymillió lépés kategória).
De a sorozatok, főleg ez a kategória, a 2000 után készült amerikai sorozatok, amik pont egy réteggel beljebb dolgoznak az agyadban, mint a korábbi generációs sorozatok, ezek azok, amik jók, szép munkák, ügyesen kitaláltak, de valahogy semmi más céljukat nem látom, mint több emberhez eljuttatni a reklámokat...
Sokakon látom a sorozatozás szép oldalát is, meg ha elcsíp belőlük egy-egy jelenet, magával visz engem is, de a következő vágásnál kiszállok, mert félek a reklámtól.

Meg a másik dolog az, hogy igazi 21.ik századi túladagolásra készülnek. Ez már nem olyan sorozat, hogy hetente fogyasztunk egyet-egyet, hanem "ÉVAD" meg "5dévédés csomagban" meg különleges kiadás meg Tarantinó társrendezés és torrenttel letöltjük az egészet és egy éjszaka alatt megnézzük...

és ha kész...semeddig se tart az élmény, holnap töltöm a következő sorozatot, húsz évad, ez talán tovább kitart, de nem, minden addig tart, amíg nézed...ez az évadozás.
Persze én vagyok a hibás, tudom...

Renato Csatich said...

Igen ez igy igaz Pepe! Nekem az a teoriam, hogy 3 reszt kell megnezzel, mindegy melyikbol es aztan rakattansz.
De ezt sem talaltam igaznak, megprobaltam a Skin cimu tinisorozatot megnezni mert eldontottem, hogy sorozatokra van szuksegem, de sehogy sem mentem tovabb negy resznel. Biztosan mert szociologus szemmel kozeledtem hozza, hogy miert imadjak annyira a huszonevesek, akik ugy latszik, tinik maradtak.
Viszont ez a Sirhant nem reklamoz semmit csak onmagat es komolyan van megirva, persze virtualis az egesz emellett mint minden sorozat. Sot, a sorozatok az egesz virtualis vilag, az internet megelolegezoi, ha ugy tetszik. nem birom a Jobaratokat, meg a South Park is faraszt, pedig zsenialis, csak nagyon amcsi izu.
A Sirhantot szinkronnal nem neznem, tuti, meg amugy is angolozni akartam, nana, hogy felirattal es azon kaptam magam, hogy elgondolkoztam kozben, ez nem ausztral sorozat? Na akkor valami tortent:)