Thursday, June 16, 2011

Fogyatkozás Cost

Tegnap teljes holdfogyatkozás volt, sajnos csak a végét csíptem el, de az is lenyűgöző volt.

Kicsit utánaolvastam (igen rányomtam a google doodle-re), miszerint napfogyatkozás átlag 1,5-2 évente van, holdfogyatkozás ritkábban.
Emlékszem 2003-ban volt egy gyönyörű napfogyatkozás, 70%-os kb. Hajnalban volt látható, Babócsán voltunk, a világ bölcsőjében, hajnalban felkerekedtünk ki a faluvégi mezőre, egy kis dombra, onnan néztük, nagyon jól nézett ki.
A sztori: a szomszéd falu (Aracs) eléggé lepukkant, bolt sincs így reggel általában Babócsára jön vásárolni (aki teheti). Jön a fószer háttal a napnak, kb 3-4 km-e jöhetett, néz minket, hogy mit keresünk itt, mondjuk neki, hogy ember, napfogyatkozás van. Legyint, hogy hagyjuk békén ezzel, aztán eltekert tovább. Ha nem kocsmázott sokat, még láthatta, mikor megfordult, ha meg sokat nyelt addig, akkor úgyis a piára fogja :)
Egy gyors előrejelzést találtam. Sajnos elszúrtuk: (itt magyarföldön) idén jan.4-én volt egy dögös 70-es, legközelebb 2015-öt ír, az 60% körüli lesz.
Itt a link.

Holdfogyatkozás legközelebb december 10-én lesz idén, de sajnos nálunk akkor hajnal lesz, persze érdemes lesz felkelni!


Napfogyatkozás (gyűrűs, azaz nem teljes, mert a Hold messzebb van és nem tudja kitakarni az egészet) legközelebb 2012. májusában lesz, japánból és amcsiból látható.
Valakinek kedve kijönni? (Pl. venni kint egy motort és hazajönni vele!)
Térkén a köv. 9 évre.

0 megjegyzés: