Tuesday, September 27, 2011

Cost Music

Másodszor fedezem fel újra a Bergendy-t*. Az ország egyik legnagyvonalúbb, legkitaláltabb formációja volt szerintem. Olyan pontosan voltak a pop és progresszív funk határán, hogy öröm hallgatni. A szövegeket is nagyon szeretem, sokszor iszonyat bugyuta, de mindvégig nagyon kitalált, nem csak a szöveg, a hang része is, hogy milyen hangok vannak a szövegben, magyarul a beszéd "dallama" nagyon kitalált, eltalált.
A zenekarról nem is beszélve, pontos gyönyörű kíséret, fasza szólók, fasza hangszínek. Na, meg a hangmérnöki munka is megérdemli a magáét, nagyon jól szólnak.
Sokszor egészen meglepődök, hogy miért vannak ennyire elfelejtve.
Kilenc Bergendy szám, szinte szúrópróba-szerűen gyűjtöttem a youtuberól, gyors-lassú-gyors formában. Hetek óta velük kelek!

Figyelem. Vidám! :)

*Legelőször akkor fedeztem fel, amikor Berlinben voltunk, kazettán találtam Krisztinánál, a szállásadónkál. Végig ezt halgattam. Akkor volt életem egyik legnagyobb krízise, ez volt a váram, ebben laktam, a Bergendyben. Akkor és ott kint kezdtem el hangszereket gyártani, legalábbis fejben, úgy számítom.
A Bergendy Hét-fő című albumát mindenkinek ajánlom, azon az összes szám egyszerűen felejthetetlen! Ha kell valakinek, szívesen átmásolom kazira :)

0 megjegyzés: