Friday, October 21, 2011

Funk Cost

Sünivel gyakran nekiesünk a régi magyar albumoknak, egy csomó olyan van, ami minden háztartásban fellelhető volt, épp ezért el is siklottunk felettük, de türelemmel kihámozható azért egy-egy mesés funk szerzemény. Ezeknek a szövegeik a legjobbak, ugyanis én általában nem figyelek a szövegre, inkább egy hangszínváltó hangszer, amit relatíve könnyű bármikor utánozni, így a magyaroknál is, sokszor csak hallgatom úgy egyben a flow-t, csak egy-egy pillanatban kapaszkodok belle ebbe a szálba, hogy a szöveg lám külön is működik, elkezdek rá figyelni, van sok vicces.
Na itt legyen pár jómagyar funk zene.

Generál, Charlieval. Már akkor sem volt szimpi, de a hangja tetszik így fiatalon, na jó bevallom még most is van egy kazettám a műhelyben, a másik oldalon ELP-el, nagyon szeretek arra csiszolni :)

A legmélyebbről táplálkozó Mini együttes. Irgalmatlan energiájuk volt, szerintem, persze, persze nem csak nekik, de a banda igazi paraszt hozzáállású volt, semmi kompromisszum, még szinte a közönség sem érdekelte őket, ez persze nem igaz, de ebben a zenében nem érzem a tiszta disco-t, de valami ugyanarról a gyökérről növő valamit igen. Se nem jazz, se nem rock, se nem disco, se nem letisztult, igazi gyöngyszem nekem a Mini.


Syrius. Ha valakik megcsinálták a magyar funk-ot, akkor ők igen. Csak sajnos nem itthon. Ausztráliában éltek, talán az első magyar banda akik világhírűek voltak. Édesapám szalagjairól kaptam meg az első löketet tőlük, általában mosogatás közben :)


Egy kihagyhatatlan dal Kovács Katitól.

Az előző dal háttérbandájától egy másik szám, könnyen szerethető :)

Skorpió együttes, na ez egy olyan, amit mindig elkerültem, nem tudom miért, egyszer belehallgattam, nem tetszett, elkönyveltem, hogy nem jó. Pedig minden (régi) albumon van legalább egy gyöngyszem. Amúgy igen, ez rockosabb vonal, de felfedezem benne ugyanazt az érzést, mint a funk zenékben, amit úgy hívok, hogy disco. A disco a legősibb emberi érzések és értékek egyike!

Abbahagyom most, van még miből szemezgetni. Mityó sokat segített azzal, hogy átadta a Tilos rádiós Csokkerek mixet, amit persze átvettem kazettára és megállás nélkül hallgatom. Na meg azzal is, hogy lemezjátszókat tenyésztett a Royalban :-)
Következő post a Magyar Funk Napján várható!

0 megjegyzés: