Sunday, February 12, 2012

Demokratikus Együttműködési Nyilatkozat

12 megjegyzés:

Renato Csatich said...

nem osztom a véleményét. agresszivnek látom, és közönyösnek is, ahogyan Orbánt. pedig éppen a közöny ellen beszél. ez egy akkora közhely számomra, hogy akkor is politizálsz, amikor nem politizálsz, hogy már fel sem húz, csak fáraszt.
harcolni kell, nem azt mondom, ilyen vagy olyan eszközökkel, de ne jöjjön nekem senki azzal, hogy azért, mert mondjuk zenélek, vagy filmet készítek stb, akkor én azzal politizálok.
ugyanilyen "agresszíven" elmondható az is, hogy mindeki költő, mert mindenki költ valamit a beszédével, mert mindenki valamilyen ritmusban beszél vagy ír, vagy veszi a levegőt, vagy különbözőképpen használja ugyanazokat a fogalmakat stb.
ez itt nekem egy nagy lihegés, csak a lihegést hallom ki belőle, meg azt, hogy tolakodik, hogy ébredj már fel, pedig pont az ilyen beszédtől érzem, hogy el akarnak altatni.
Tarr Bélának abszolút igaza van, amikor azt mondja, hogy leszarja, ki az elnök. én is leszarom. én ehhez csatlakozom. sosem tudtam megérteni azt a kérdést, hogy te most jobbos vagy vagy balos? mindig zavarba jöttem, ha ezt kérdezték. sosem érdekelt, hogy ki a jobbos vagy a balos, hanem az, hogy kivel beszélek.
komolyan, ezt a fajta "politizálást" nem tartom többre, mint a focidrukkerek beszélgetéseit a csapatokról. és ezzel nem az embereket , hanem a "politikát" minősítem, mert ez nekem egy szinten van. hogy ki kinek szurkol, hogy ki hogyan játszott ez és ez ellen stb. na most engem ez sosem kötött le, így ne mondja nekem senki, hogy akkor is focidrukker vagyok, ha sosem nézel focit. és ha nem megyek el drukkolni, akkor az az én hibám is lesz, ha kikap a fradi.
Orbánt egyébként tökéletes fociedzőnek tudom elképzelni, olyan jóllakott focista feje is van. na ő kurvára odarakná a magyar válogatottat világszínvonalon. szóval többet nem mondhatok, hajrá Orbán, szeretlek!!!!

roomann said...

közhely vagy nem közhely igaz, mindannyian felelősek vagyunk, nem lehet kivonulni.

hatunk egymásra, együtt élünk, együtt hozunk döntéseket az életünkről, ha kussolunk hagyjuk hogy folymatosan átbasszanak a palákon és legitimizáljuk azt, hogy ez nem is lehet másképp, az ember sorsa az hogy folymatosan átbasszák, még nem ment fel senkit.

a zenélést nem kell politizálásnak nevezni, de nem csak magadat formálod vele, hanem azt is aki hallgatja függetlenül attól, hogy akarod-e vagy sem. tehát én politikának tartom. a közgondolkodás, a köz érzelmének megváltoztatásának eszköze minden esetben, ha akartod ha nem. a film dettó, sőt az még konkrétabban. ha nem akarsz polotizálni nezenélj többé.

az indulatodból is látszik, hogy mennyire mocskos ez a szó, egyszer éppen te montad, meg kéne tisztítani. én ezért küzdők rendületlen.

a szavak jelentését eredetét illetően van egy Nietzsche szöveg: Nem morálisan felfogott igazságról és hazúgságról.

roomann said...

minden attól függ hová tesszük a szavak határát, szerintem minden ami a közösséget befolyásolja (ez lehet egy egyesület, lehet egy nyugdíjas klub, lehet egy falu, egy város, egy ország) az politika. szerintem ugyanazt csináljuk egymással, mint amit a nagyapolitika csinál, így vagy úgy. Emberi játszmák. Ez mind politika, de nevezhetjük másnak is. Az alapvető mechanizmusok ettől még nem változnak. Elég megnézni egy család működését, vagy az iskolákat. mindenhol ugyanaz a történet. annak idején ezért javasoltam a közélet elnevezést, mert az kevésbé mocskólódott be.

minden szavunkkal meggyőzni akarunk. sajnos egyikünk sem kivétel, tán azt mondanád erre, hogy te nem, te csak leírod és ezek után még lehet, hogy meg is makacsolod magad, hogy hát én többet nem írok kommentet sem, ha vita van, mert ez fárszt és ez fölösleges, és megyek tovább az utamon, és gondoljon, mindenki azt amit akar, csak rossz hatással van mindenkire ez az egész, akkor meg minek.

Nem szerintem ezt nem lehet megúszni, előbb vagy utóbb szembe kell nézni vele.

tudom, hogy ez is közhelyes, de valammi iylesmit gondolok

roomann said...

lehet, hogy ezt a videót kellett volna felraknom:

http://www.youtube.com/watch?v=LZZRXdTCrhE&feature=related

roomann said...

a mindenki költő és a mindenki politizál az nem ugyanaz szerintem. sokkal inkább az hogy mindenki beszél, tehát mindenki beszélő. de azért mert beszélni tud, még nem költő.

roomann said...

a politika nekem nem arról szól, hogy jobb vagy bal, biztos van akinek erről szól az a foci drukker változat, a valahova tartozni akarás változata, és a valakivel szembenálláni akarás változata. számomra ez nem (vagy nem csak ez a) poltika, hanem inkébb szociálpszichológia, ebből a szempontból érdekes is lehet. hogy hogya működik egy közösség. miért fél egy közösség a mástól, az idegentől, miért van szüksége előítéletekre stb. Hogyan viselkedik egy adott helyzetben, minek örül, mitől pánikol stb.
számomra a politika ügyekről, ezzel kapcsolatos vitákról, érvekről és döntésekről szól, ami egy közösség életét befolyásolja. ami sajnos függhet a jobb és bal oldaliságtól, de én mindenesetre szeretném ettől függetleníteni magam amennyire csak erőmből telik. ha mégis ezen a csapásirányon akarnám megfogalmazni magam akkor egy csomó mindenben jobb oldali vagyok, egy csomó mindenben meg bal oldali. soroljam.

amúgy szeretem a focit és van egy-két kedvenc csapatom is, ha veszít a csapatom van bennem némi rossz érzés, ha győz van bennem öröm. de sokat számít az is, hogy hogyan játszanak. ki jászik szebben, okosabban. de sokszor annak a csapatnak drukkolok, amelyik a gyengébb, mondván az erősnek nem kunszt győzni.

a költő hasonlathoz hasonlóan szerintem a foci hasonlat sem állja meg a helyét. nemcsak azért mert s politika nem drukker kérdés és ezt leginkább tényleg a falvakban lehet érzékelni, ahol ez a jobb-balodali dolog háttérbe szorul, ahol mindenki ismer mindekit, sokkal erősebb az hogy az egyik ember járdát szerente a másik meg focipályát. az aki nem fogalkozik a kérdéssel, az aki kívül szeretne maradni, az is befolyásolja a döntést a tartózkodásával, ugyanúgy mint a parlamentben. miközben az aki nem nézi a focimeccseket, nem befolyásolja a végeredményt azzal, hogy távolmaradt (bár ha nagyon szigorú akarok lenni még ez sem biztos :)).

roomann said...

ezt visszavonom, nem te én voltam indulatos: "az indulatodból is látszik, hogy mennyire mocskos ez a szó, egyszer éppen te montad, meg kéne tisztítani. én ezért küzdők rendületlen."

és még ezt is: "ha nem akarsz polotizálni nezenélj többé."

Renato Csatich said...

A duhom mindig egy valami ellen szol, a cimkezes ellen.
Miert kell ennyire cimkezni? Az elet nem kivan cimkezest mint ahogyan az sem, amit teszek.
Ez a video ugyanarrol szol, mint amikor Orban kirakta a kokardat. Ez kisajatitas. Kisajatit egy fogalmat, megfelemlit, nem tanit.

Persze az mind igaz, amit mondasz, de en a fentirol beszelek.

roomann said...

a cimkézés engem is bosszant.

soha az életben nem fogalkoztam ennyit a "nagypoltikával" mint mostanság. lehet hogy azért mert úgy gondolom nagy a baj, és azt is hogy ha beleszólok egy cseppel több lesz a tengerben és lehet hogy pont ezen múlik valami.

biztos egyszerűbb elnne becsukni a szemem és a fülem, hisz ki sem mozdulok otthonról. itt vagyok a négy fal között.

és bosszant, hogy nap mint nap az arcomba hazudnak, korábban legalább nem az arcomba hazudtak, diszkrétebben és kevésbé súlyos (és kevesebb súlyos) dolgokban hazudtak, vagy csak jobb volt a diszlet, nem tudom, vagy fitalabb voltam...

persze lehet diktatúrában is élni, de talán nem jutunk el odáig, hogy egy filmért börtönbe lehet kerülni. a jelek mindenesetre elkeserítőek. és kevesen veszik komolyan, attól tartok, hogy túl késő lesz, túl sok időbe kerül visszatérni a demokratikus értékekhez.

kérdés, hogy akarunk-e demokráciában élni, mivel a többség nem hallatja a szavát úgy tűnik, hogy a többség nem akar demokráciában élni.

roomann said...

országunkban a demokrácia néhányezer ember rögeszméje és akor lehet, hogy még sokat mondtam

Renato Csatich said...

Igen, ezt mondom en is: mindenki tesz, csinal valamit az eletben, joerzesbol, rogeszmebol, hobbibol. De azert mert tud tenni valamit, meg nem politizal. Egy politikus szemeben persze minden annak tunik. Na, nekem ezzel van a bajom. Hogy azt ami valaminek tunik, azt nekem megprobaljak letolni a torkomon. Ez duhit. Ez eroszakos es ezert nem tudom ezt komolyan venni, mert nem vezeti az embert hanem raruhaz valamit. Ilyen kornyezetben hogyan is johetne letre valamilyen termeszetes emberi kozosseg? Ezen a talajon biztosan nem nonek majd gyumolcsozo, kreativ uj gondolatok, amik kiszeloztethetnek a fejeket abban a bizonyos "koz"- ben.

Renato Csatich said...

Na most jurottam el ide, hogy ezt is megnezzem.
En teljesen leragadtam annal a Hamvas gondolatnal, hogy elnoknek egy 5 eves gyereket kell valasztani. Ennyi. Innentol kezdve nekem dumalhatnak politikarol. Ez a zsenialis gondolat olyan mint az adu asz vagy a joker. Mindent visz.