Wednesday, August 27, 2008

Szófaszörfösök


most lesz egy éve, hogy regisztráltam magam a couchsurfing.com oldalon. ez egy olyan közösségi oldal, amelynek révén az otthonodban elszállásolhatsz külföldi utazókat ill. jómagad is igénybeveheted ezt a lehetőséget, ha ingyen szállásra vágysz pl. Párizsban, Texasban vagy Karakószörcsökön.

szóval már elég régen jelen vagyok az oldalon, de mindhiába, ugyanis egyáltalán nem kerültem be a vérkeringésbe, nem is néztem rá sokáig, nem foglalkoztam vele. aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy jönnek a levelek, írnak mindenfelől, olaszból, franciából, svédből, hogy jönnnének hozzánk. ennek eredményeképpen (10-ből 1 aránnyal számolva) találkozhattam/tunk két párizsi tündérrel, Tinou-val és Valou-val.
itt egy kis memory videó, óóó, miért hagytak el engem???

a 19-20 évesen elkövetett nyugat európai stoppolások élményeit éltem át újra velük. mint amikor beülsz egy autóba, visznek legalább 2 órát, s nagyon összehaverkodtok a söfőrrel, élvezitek az utazást, isztok közösen egy kávét, majd boldogan elköszöntök egymástól, meginvitáljátok a másikat, hogy ha egyszer erre jársz...mert ilyen szép és egyszerű az élet, ugye.
a couchsurfing szerintem ennek a szellemiségét idézi csak szállásadásra átültetve. itt ugyanúgy "felveszed" az errejárót, aztán vagy csak elvagytok egymás mellett, vagy ismerkedtek, ahogy éppen jól esik.


pl. amikor a csabi barátommal stoppoltunk sokat még anno, akkor futottunk bele egy francia orvosba, aki meghívott bennünket kajálni, meg fizette a szállásunkat, mert látta, hogy nagyon le vagyunk gatyásodva, meg fáradva. aztán pár hónap múlva jött magyarország felé, így beugrott hozzánk, elmentünk sörözni. jól összehaverkodtunk, így jó volt a találkozás újfent.
ugyanígy jártam egy német úriemberrel is, a Claussal, aki a barátnőjével jött még Bajára az utazásunk után, velük is kajáltunk egyet. ekkor voltam 20 éves kb. és ezek nekem óriási élménynek számítottak.
na kérem, itt az új élmény, újfent, újra.

jelen pillanatban 704,334 couchsurfer van a világon.
a legtöbben itt:

  • United States 169,682 24.1%
  • Germany 62,961 8.9%
  • France 62,491 8.9%
  • Canada 40,923 5.8%
  • United Kingdom 34,345 4.9%
  • Italy 22,781 3.2%
  • Australia 20,375 2.9%
  • Spain 15,573 2.2%
  • Brazil 15,541 2.2%
  • Netherlands 14,453 2.1%

és hogy ki hány éves ebben a közösségben:

  • Ages 18 to 24 322,028 45.7%
  • Ages 25 to 29 195,971 27.8%
  • Ages 30 to 34 81,535 11.6%
  • Ages 35 to 39 40,980 5.8%
  • Ages 40 to 49 32,598 4.6%
  • Ages 50 to 59 15,126 2.1%
  • Ages 60 to 69 4,564 0.6%
  • Ages 70 to 79 534 0.1%
  • Ages 80 to 89 145 0.0%

az oldal teljesen korrekt, rengeteg információval kell dolgoznod, mire beásod magad, de ez szavatolja a biztonságot és azt, hogy csak normális felhasználókkal fuss össze.
megadhatsz pl. ilyen adatokat:
  • hány embert tudsz fogadni, hány napra.
  • most éppen aktuálisan tudsz e fogadni valakit, vagy szünetelteted a vendéglátást.
  • nem akarsz fogadni senkit az otthonodban, de szívesen meginnál egy kávét valakivel, aki erre jár, bemutatnád neki a várost is akár stb.
a találkozások után különböző referenciákat lehet hagyni a másikról, hogy milyen volt vele, mekkora a dákója, ilyenek. na jó nem, ez nem igaz. inkább ilyenek, hogy "ez egy hihetetlen pali, ennek be kell szarni!" na szóval, aki ilyen kommentektre vágyik és szívesen gyakorolná a nyelvet, mint ahogy nekem ez volt a szándékom, annak nagyon ajánlom ezt az oldalt, mert egy bazi nagy ablak a világra, és néha érdemes beengedni valami friss levegőt.


1 megjegyzés:

mz said...

Na, hát ez jó! Az egyik ablakomat úgy is meg kell gyalultatni, helyette jó lesz egy ilyenféle nemzetközi.

Nem is tudtam, hogy Karakószörcsök. Én eddig mindig G-vel hallottam. Így: Karakószörcsög.