Saturday, March 21, 2009

London Travel 37

a Hyde-parkban.


találkoztam portugál fiatalokkal, akik egy fa alatt zenéltek. több se kellett, letelepedtem melléjük. úgy éreztem magam, mint évekkel ezelőtt Barcelonában Igor barátommal, amikor is rengeteg féle nációval futottunk össze. a zene sok mindenkit odavonzott. na most itt azért más a helyzet. itt még a gyerekek sem jöttek ide úgy, mint ott. inkább tisztes távolból nézték, hogy mi zajlik. persze voltak kivételek, de nekünk kellett kezdeményezni.
balra Paulo, aki szintiszta zene, hihetetlen tehetség. improvizált végig. nagyon bejöttek a ragás témái, nagy energia van benne. meg is dumáltuk, hogy majd hívnak, ha lesz valami örömzene. nem lesz egyszerű a találka, de bízok benne, hogy összefutunk még és lesz valami. pl. Daniel (bar manként dolgozik, mellette egy művészetis suliba jár), a bongós srác mondta, hogy van kéthetente egy jamsession camden town-ban, ahol nem kell fizetni a zenélésért. remélem, nem délutános leszek éppen. Paulo munkát keres, de nem egyszerű, azt mondja. perfect beszéli az angolt, 5 éve van már kint, bar man volt ő is. most a nővérének segít, aki fodrász és van egy kisgyereke. ő rá felügyel időnként.

a lány is jól énekelt, igazi felüdülés volt a velük töltött idő. csatlakozott egy angol fazon, aki azt mondta, hogy a zenélés jobb mint a szex.
egyszer csak megjelent egy rendőr, hogy nem kéne ott zenélni, de nem volt arrogáns. a lány kérdezte, hogy énekelni sem szabad? nem, azt sem.
a rendőr amint elment, folytatódott minden.
hosszas keresgélés és várakozás után megyek vasárnap zenélni a dead dog bounce zenekarhoz. pont ilyen bandára vágytam, hogy ott legyen a nyers amatőrizmus meg valami húzóerő is. majd meglátjuk. nagyon vicces, mert nem lesz dobszerkóm csak valami lepukkant félszerkó. van egy pergő meg egy cin talán, ezt írta a srác a levélben. kezdésnek jó lesz:) a lánynak (Harinak) mindenesetre van egy hangja. ha egy héten egyszer sikerül próbálnunk, már boldog leszek.
két óra az út a próbateremhez. (már elképzeltem, ha bejön a dolog, beköltözöm a színházba:)

egyébként tavaszi lendület van bennem: van filmes ötletem is, csak persze egy élet nem lenne elég, hogy mindent megcsináljak. a tervem az, hogy írok egy szösszenetet angolul,így legalább gyakorlom a nyelvet, mert amúgy nem tanulok semmit. nagyon lusta vagyok. úgy teszek, mintha magyarországon lennék. de majd...

az ötletem a következő: a film címe Lovestruck songs (ez már önmagában főnyeremény, tudom:), amiben különböző -természetesen szerelmi -szituációk (első pillantások, találkozások stb.) lennének megénekelve két lány által. voltam egy koncerten, ahol láttam őket. a fellépésük után, aminek szabályosan Ruth (az egyik lány) röhögőgörcse vetett véget (ezt külön megdícsértem utána), nagy levegőt vettem és elkértem az email-jét. zavaromban alig tudtam beszélni. ők voltak a normal gimbel, ez amolyan mellékproject nekik. Ruth basszusgitározik az Acoustic Ladyland-ben és a másik lány, Alice is énekel valahol. szóval írtam Ruthnak, hogy van egy ötletem, mit szól hozzá. visszaírt, hogy érdekli a dolog, úgyhogy örültem neki nagyon. viszont ez még nem jelent semmit, mert ennyi mindent nem lehet csinálni, kevés az idő, és nincs ennyi enregiám sem. de mindenesetre elkezdek rajta agyalni, írok-írok, angolozok, aztán majd lesz valami vagy nem. ez jópár hónapot jelent. azt ötöltem ki, hogy egy szösszenetet akarok összehozni, hogy lássam, mire vagyok képes. hogy felvegyem a kapcsolatot az angolokkal, ami számomra felér egy földönkívüliekkel való érintkezéssel.

tehát ezek a filmbeli szituációk az ingyenes Londonpaper nevezetű újságból pottyannak majd elém, mert tele van beküldött sms-ekkel a szerelmi rovatban, pl. : "A ragyogó ázsiai lánynak, Sarahnak a Charing Cross metrón, március 14-én. Én volnék az a nagy srác, szemben veled.Egy ital?"
vagy: "A lánynak, akit 18.45h-kor láttam a vonaton Bromley South-tól a Victoria felé. A mosolyod elvarázsolta az estémet, de túl félszeg voltam, hogy megszólaljak. Egy ital? Az ázsiai srác, aki visszamosolygott."
ilyen és ehhez hasonló mondatok, szituk tömkelege. óriási kincsesbánya! aki lenyúlja az ötletemet, azt beperelem!
persze a forma titkát még nem kotyogtam ki.... .)

1 megjegyzés:

tomdd said...

szuper az ötlet! hajrá a film!