Tuesday, February 16, 2010

Tűnődés


OM MANI PEME HUNG
Azért szeretnék írni,mert engem is érdekel ez a meditációsdi,meg mert új klaviatúránk van.
A Rendzsaw nevű posztoló nyíltsága és.. .... köszönet Neki, mert erőmerítő.
Azt gondolom érdemes kipróbálni a meditációt.De mivel sokan nem tudjuk mit várjunk ettől a szótól,érdemes lehet kezdetként csak a lélegzetünket figyelni.S ezzel kezdetét vette a "hitvita rovat".Véletlenül sem azért ,hogy Kedves Olvasót összezavarjuk,sőt talán meggyőződhet a tuti módszerek, százezerféleségéről,melyek majd mind Egyről szólnak.Engem a lélegzés csalogat erre az útra.Én is tán olyasmiket olvasgattam össze,amit ez a Jóember mond.
Nekem jelenleg ez azt jelenti, hogyha tehetem és eszembe jut ,a lélegzetemre figyelek(de akinek jobban fekszik mantrát(AUM,ÁMEN..) idéz fel stb..)
Persze ezt kellene követnie,a rendszeres "meditációnak ,jógának ,tűnődésnek,éber alélásnak,gyakorlatoknak,tornának,relaxációnak,pihenésnek ,ücsörgésnek,vagy hívjuk ahogy tetszik.Így a rendszerTelen gyakorlás is meghozza gyümölcsét! "A Jógával megtett úton egyetlen lépés sem vész kárba"-írja a Baktay Ervin vagy a Weninger Anti a két magyar jóga guru közül valamelyik.
Ha netán leülnél egyenes tartásban,és ellazulva csak lélegzetedet kíséred figyelemmel(később erőszakmentesen tudatosítod a lassú , kényelmes,mély hasi be-és kilélegzéseket )akkor.. ..próbáld ki magad,ha van Magodra időd!..
..Én játszok olykor ilyeneket-ami segíthet kusza életvitelem mérséklésében is,meg Mi Egy Más-de Isten az Atyám én a kis taknyos,szóval ezen a télen még az orrom is ritkán dugul be.Ezzel azt akarom mondani-amit már Te is sejtesz-,hogy bizony a jóöreg test is köszönetet mond törődésedért,ezért:
Tudatos légzést Mindenkinek és egy búcsú Magyar Mantrát:

6 megjegyzés:

Renato Csatich said...

igen, szuper dolog a lélegzetre való odafigyelés, sokszor csináltam, sőt rendszeresen, több mint egy évig. viszont ha összehasonlítom a mantrás gyakorlattal, akkor nekem ez jön ki:
a lélegzetre való odafigyelés is azt a célt szolgálja, hogy pucold ki az agyadat, nyugodj le, relaxálódj, kacsolj ki stb. viszont ennél tovább sosem jutottam, eltekintve az áldásos nyugodtságtól, amit merítettem belőle.
a mantrának viszont van egy olyan tulajdonsága, hogy lemerít egy mélyebb tudatszintre (a tested is jobban elnehezül, az állapot hasonlít az alváshoz), ahol olyan energiaforrások rejlenek, amiket a puszta lélegzetgyakorlatok során sosem észleltem. előbbinek kétszer vagy háromszori kipróbálása feltétlen eredménnyel kell, hogy járjon. csak oda kell figyelni a hatásra, mert mivel, hogy természetes, nem biztos, hogy észreveszed. a transzcendentális meditáció mindenféleképpen egy lazább gyakorlat, de valahogy izgalmasabb és energikusabb.

Renato Csatich said...

a kft kapcsán: életemben először a Laár Andrástól hallottam a lélegzetre való odafigyelés fontosságáról. még a diákszigeten, talán 92-ben. nagyon jó fej volt, közben rá is gyújtott. vicces ember és buddhista.

seko said...

Én A 16.Karmapa kapcsán a fent hallható OM MANI PEME HUNG-ot zsongatom,hogy miért ez fogott meg magam sem tudom pontosan.

Renato Csatich said...

van egy puerto ricoi lany, Mara, o yogazni jar. mondta, hogy szerette azokat az orakat, amikor enekeltek valami indiai dalokat. idonkent elovette magaba, amitol lenyugodott.

Albert said...

Peace & love?

http://mek.niif.hu/01000/01006/html/vs183802.htm#32

Mediáció? Ej, ráérünk arra még :)!

seko said...

Akár ha szárnya képzetemnek
Dicsőbb világokhoz ragad.