Sunday, December 26, 2010

Karácsony rovat

A hazatérő londoni kirendeltségnek és azonfelül minden costosnak kifejezett tisztelettel!


Elmentem éjféli misére. Sajnos elfelejtettem kamerát vinni, de jövőre ott kell lennem! Az előző évben is felfigyeltem már, hogy a kántornéni milyen meghitten játssza a "csendes éjt", ha olyan kísérőakkord van a szöveg mellé írva, amit nem ismer, akkor az azelőtt lévőt játssza. Na a csendes éjben 3 vagy 4 akkord van egymás mellett, aminél a majort vagy a 7-est nem ismeri, de kb fél percen keresztül egy akkordal kíséri. Ez akkor van amikor a legmagasabban énekel ["...szunnyad már..."] (tavaly rekedt volt, akkor kihagyta azt a hangot és a felekezetre bízta).
A mise előtt filmvetítést szervezett az atya, ezér is gondoltam, hogy elmegyek tuti, royalcinemában voltam már, de templommoziban még nem. Félre volt meghirdetve a kezdés. Negyvenkor odahívtak, hogy segítsek, mert nem jó a leptop. Oké, sikerült megcsinálni. A film elindult, hang nincs. Hiába, technika. Kb. 10 perc, negyed óra szívás a hanggal. (+"a képet hogy lehet kissebbre venni?", mondom, ha közelebbvisszük a projektort, működött, de vagy 150-en nézték a bénázást a vásznon :) Ekkor odahozták a mikrofont, hogy akkor tartsuk a leptop hangszórójához. Mikrofonkábel kontaktos. Édesapám fogta valahogy, hogy ne zörögjön és ne búgjon. Megkaptam a tájmkódokat is rögtön, hogy akkor pörgessem oda a filmet és akkor itt állítsam meg és akkor ide tegyem. A népnek annyira nem tetszett, nagyon halkak voltak, aztán belejöttek, de egy áramszünet elnémította az orgonát, mondjuk az jó volt, mert pont strófa végén jött vissza az áram és akkor a kántornéni is nagyon érezte, hogy most kell, teljes regiszterrel a záróakkordot, na az ütött :)
Nagyon jó kis orogna van itt, egyszer kipróbálom! (A harmóniumot már próbáltam, nagyon jó akkora visszhangban eljátszani a zsoltár bluest).
Mindenkinek szép karácsonyt, találkozást, ajándékozást, összeborulást és remélem mielőbb találkozunk!

1 megjegyzés:

Renato Csatich said...

ami kesik, nem mulik!:)
illetve telik, de nem mulik!