Sunday, May 24, 2009

Népzene

Öcsi elemzte egyszer, hogy a népzene az az éppen aktuális technikai fejletséggel (hangszerekkel), éppen aktuális dolgokról szóló, szigorúan egyszerű dalok gyűjtőneve. Ez mindig is így volt, mindnen kúltúrában.
De én azt, hogy a youtube, vagyis kurvára csúfolva az IT 2.0 társadalom-modell gyakorlati megjelenése ennyire hatott a mai népzenére, nagyon nagyon nem gondoltam volna. Ne, kérlek ne halgassátok végig őket, csak amennyit muszály:

Köcsög a főnököm:




Felvettek a suzukiba munkásnak:


Túl szőrös a nunád:


Ugyanis ezek a dalok semmi más módon nem képesek terjedni, mint itt az interneten, ahol a közönség, ez a visszacsatolható kritikus élteti őket. Kazettán maximum falun belül (ezt tapasztalatból tudom, mert hetedikes koromban reppszámokat gyártottam a falusi emszíknek). Cédén sem megy jobban, ezek a fizikailag átadható dolgok igényelnek valamicske érdemesebb munkát a saját hátukon, ellen esetben az asztal szélén maradnak és a tévéújságot azonnal a tetejére pakolják...

2 megjegyzés:

Renato Csatich said...

a zene mindenkié ha mindenkinek van otthon nete.

seko said...

én a szőlőben halottam, egy melós telefonja ezt csörögte.