hát végülis a szélesvászon elterjedését a televízió megjelenésével szokták magyarázni, hogy a nézőket megtartsák, visszacsalják a mozikba, és valóban egy sokkal hatásosabb formátum, ha tetszik drog a 4:3-hoz képest, persze annak idején a 4:3 is drog volt a szemnek :), csakhát ma már tolerálja a szervezetünk.
az első tapasztalatom a szélesvászonnal az volt, hogy ebben a formátumban minden jól néz ki, könnyebb komponálni, hatásos a végeredmény, aztán hamar kiderült, hogy ez (legalábbis részben) hülyeség
egyébként meg nyilvánvaló hogy mindig a téma, a koncepció határozza meg a formátumot is, hajlamos az ember az gondolni, hogy a nyers valóság a 4:3-on jobban átjön, mint a 16:9-en, mert ez utóbbi előkelőbb, esztétikusabb, haugabb, tehát jobban előtérbe kerül a hatásos kifejezésmód és emiatt a tartalom veszít a súlyából... de ez erős leegyszerűsítése a problémának, hiszen minden eszközt (drogot) lehet jól és rosszul is használni.
a problemam szelesvasznunal ez: (belefutottam egy cikkbe, ami errol a panasonicrol ir. a lenyeg, hogy egy specko formatumot hasznal a kamera, a MOD-ot, ami vegul is MPG.)
"Just beware of a catch. The files are .MOD files, which are actually .MPG files but without some vital information. The extra dope is contained in associated .MOI files, and separating the .MOD/.MOI pairs can get you into all sorts of tangles. If you settle for a 4:3 ratio screen there seems to be no problem. The .MODs only work at 4:3 without the .MOIs because 4:3 is a default which most video editing software will assume unless specifically told otherwise. If, however, you want widescreen (16:9) video then the .MOI files are vital because they contain the extra information to enable the .MODs to produce widescreen.
However, for the record, I have transferred (4:3) .MOD files direct to a Laptop hard drive under Windows XP, imported them into Ulead (don't buy this, it's awful) and then edited them quite happily, eventually cutting a normal DVD. So there would appear to be no intrinsic problems here."
jaja, kiprobalom a premiert, mar erre is gondoltam, de koszi!
7 megjegyzés:
sssszzzzééélesvásznatt!!!
le a négyhárommaaaal!!!!! :)
a szelesvaszon drog! a negyharom nem hazudik!
ja ezzel én is szoptam elég sokat.
volt olyan hogy megtartotta ugyan a 16:9, de csinált rá egy keretet, máskor meg elnyújtotta
legutóbb amikor 16:9-be töltöttem fel, preimerben mpg-et csináltam és azt nyomtam fel, akkor működött (ezt csináltuk a PEN híradóknál is asszem).
itt egy cikk ami talán segít vmit
hát végülis a szélesvászon elterjedését a televízió megjelenésével szokták magyarázni, hogy a nézőket megtartsák, visszacsalják a mozikba, és valóban egy sokkal hatásosabb formátum, ha tetszik drog a 4:3-hoz képest, persze annak idején a 4:3 is drog volt a szemnek :), csakhát ma már tolerálja a szervezetünk.
az első tapasztalatom a szélesvászonnal az volt, hogy ebben a formátumban minden jól néz ki, könnyebb komponálni, hatásos a végeredmény, aztán hamar kiderült, hogy ez (legalábbis részben) hülyeség
egyébként meg nyilvánvaló hogy mindig a téma, a koncepció határozza meg a formátumot is, hajlamos az ember az gondolni, hogy a nyers valóság a 4:3-on jobban átjön, mint a 16:9-en, mert ez utóbbi előkelőbb, esztétikusabb, haugabb, tehát jobban előtérbe kerül a hatásos kifejezésmód és emiatt a tartalom veszít a súlyából... de ez erős leegyszerűsítése a problémának, hiszen minden eszközt (drogot) lehet jól és rosszul is használni.
jobb minőség rulez. Fikás az orrod!
kevesebb pixel jobb film!
éljen a 320x200 productions (promoted by Control Studio!)
a problemam szelesvasznunal ez: (belefutottam egy cikkbe, ami errol a panasonicrol ir. a lenyeg, hogy egy specko formatumot hasznal a kamera, a MOD-ot, ami vegul is MPG.)
"Just beware of a catch. The files are .MOD files, which are actually .MPG files but without some vital information. The extra dope is contained in associated .MOI files, and separating the .MOD/.MOI pairs can get you into all sorts of tangles. If you settle for a 4:3 ratio screen there seems to be no problem. The .MODs only work at 4:3 without the .MOIs because 4:3 is a default which most video editing software will assume unless specifically told otherwise. If, however, you want widescreen (16:9) video then the .MOI files are vital because they contain the extra information to enable the .MODs to produce widescreen.
However, for the record, I have transferred (4:3) .MOD files direct to a Laptop hard drive under Windows XP, imported them into Ulead (don't buy this, it's awful) and then edited them quite happily, eventually cutting a normal DVD. So there would appear to be no intrinsic problems here."
jaja, kiprobalom a premiert, mar erre is gondoltam, de koszi!
vicces mert pont most dolgoztam ezzel a formátummal három anyagot kellett összerakni, bár mindegyik 4:3-as volt :)
töltögettem mindenféle konvertereket, meg meg vágóprogramokat, végül sikerült vmit összehozni
Post a Comment