„Az iskola eszméje – ha nem is a mai bürokratikus formában - az egyike a leghatalmasabb társadalmi felfedezéseknek, amivel rendelkezünk. Az iskola legmélyebb szükségletünkön alapul, és motivációt ad, amelyet nem tudunk letagadni, még ha akarnánk se. A tanítás a felnőttek kevés természetes funkciójának egyike. Nem adhatjuk fel, ha a gyerekekkel szemben állunk. Ez az igényünket a fiatalok, akik öröklik világunkat – elfogadják. Elképzeléseiket saját egyéniségükről, büszkeségüket, igényeiket jogaikra abból építik fel, amit mi kínálunk nekik, sőt ebből képezik ideáljaikat is. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ezek a dolgok olyan erőtlenek lennének, hogy mi a képzést erőszakra kellene alapozzuk, ennek minden káros következményével.”
(George Dennison: The Lives of Children 1969)
Megszületett a Nemzeti köznevelésről szóló törvény koncepciója.
Az egyik nagy kedvencem a kötelező önkéntes szolgálat a középiskolákban. Hogy lehet kötelező ami önkéntes? Gyorsan át is nevezték közösségi szolgálatnak :). A másik nagy kedvencem a 6 és 8 osztályos gimnáziumok fokozott parancsuralmi rendszere, előírt teljesítési kritériumokkal.
Ide most csak a koncepció néhány, az index által kiszemezgetett alapelvét másolom csak:
"A Nemzeti Közösségi nevelésről szóló törvény megalkotásának az a tétje, sikerül-e úgy átszervezni a rendszert, hogy az alkalmassá váljon a munkát tisztelő, magabíró, korszerű tudással rendelkező, s önálló magyar gondolkodásra képes emberek nevelésére, akik elkötelezettek a nemzeti közösség alapvető értékei iránt."
“A versenyképesség megőrzésének, javításának, a nemzet felemelkedésének és erőssé válásának legfontosabb feltétele egy identitásában, értékrendjében szilárd, a 21. század követelményeinek megfelelő tudással és képességekkel felvértezett új nemzeti középosztály létrejöttének elősegítése".
"A közösségi nevelés célja tehát nem más, mint megtanítani a magyar gyermekeket magyarul gondolkodni és beszélni."
A köznevelési rendszer minden egyes magyar gyermek számára megadja a valódi lehetőséget és esélyt a felzárkózáshoz a nemzeti középosztályba.
"Az intézményrendszer fenntartója az állam, amely a kormányhivatalokon keresztül látja el feladatait. A helyi közösségek iskoláik iránti elkötelezettségére és a magyar tradíciókra tekintettel az állam határozott időre szerződéssel átadhatja a fenntartást a települési önkormányzatoknak."
“A köznevelés egészét erkölcsi és szellemi értékek határozzák meg, elsősorban a szeretet, a bizalom, a becsületesség, a munka, a tudás, az igazságosság, a rend, a szabadság, a méltányosság, a szolidaritás, és minden hátrányos megkülönböztetés elvetése.”
aki eljutott idáig de nem akar sokat olvasni itt az index összefoglalója a koncepcióról, akit bővebben érdekel annak íme a koncepció.
Friday, September 30, 2011
Demokratizmus vs erőszak
Címkék:
iskola
Subscribe to:
Post Comments
(Atom)
0 megjegyzés:
Post a Comment