Itt vannak a részletek PDF-ben.
Ízelítő:
"Sorolja fel a lövész és a harckocsizó kötelékek legfontosabb feladatait!
Mutassa be, milyen kötelékek tartoznak a harci támogató erőkhöz!...
Mutassa be, milyen feladatokra érdemes használni egy lövész szakaszt,
egy lövész századot és egy lövész zászlóaljat!"
A katonák tevékenysége a harcmezőn
1. Melyek a katonák fontosabb kötelmei a harcban?
2. Hogyan kell mozogni a harcmezőn?
3. Mikor kell alkalmazni a szökellést és kúszást?
4. Hogyan kell végrehajtani a rohamot?
"Teljesítsen tiszteletadást tisztelgéssel sapka nélkül és fővetéssel!"
Monday, April 16, 2012
Mindjárt hányok: Közoktatási alaptantervi kormányelőterjesztés az iskolai oktatás militarizálásáról
Címkék:
2012,
Közoktatás,
magyarország,
Militarizmus
Subscribe to:
Post Comments
(Atom)
10 megjegyzés:
lényegében ezek érthető és szükséges változtatások, hogy az épülő, szépülő rendszer, ne csak a pozícióba betonozott pártkatonák szintjén, de a társadalom lehetőleg minden területén újratermelje magát, akkor is ha megbukna az Orbán kormány. Bár egyenlőre ennek az új választási törvény és a jelenlegi fidesz népszerűségi index fényében vajmi kevés esélye van.
A tankötelesség 16 év lesz hiába az LMP népszavazási kezdeményezése, kábé senki sem mozdult rá még a párt szavazói sem, vagy nem jutott el hozzájuk az infó, vagy nem értették a kérdéseket, vagy nem érezték a súlyát, nem értették miért ezek a kérdések (én sem egyébként, de azért aláírtam, mert minden amivel akadályozni lehet a fenti militarista rendszer kiépítését, az fontos számomra. van egy réteg, aki arról beszél, hogy de hát miért nem várjátok meg, hogy mi lesz abból amit ezek itt építenek, miért kell elégedetlenkedni. asszem a válasz benne van md posztjában is és oly sok eddig leírt szóban)
Aki nem jó katona, az kidobják a suliból 16 évesen, aztán elmehet kulimunkát végezni vagy a börtönbe.
minkét esetben ugyanez a militarista rendszer várja, egyre durvább formában.
"Senkit sem hagynak az út szélén"
az állami intézményekben dolgozók már most sem mernek megszólalni, biztos az állásukba kerülne, a média is többnyire öncenzúrát alkalmaz...
vajon mikor állítják vissza a sorkatonai szolgálatot?
emlékszem a "felnőttek" hülye dumájára a gyerekkoromból. "aki nem volt katona az nem is ember", "jó lesz az neked fiacskám, legalább embert faragnak belőled". hogy lehet ezt komolyan gondolni? hogy lehet azt gondolni, hogy a folyamatos megalázástatás jó lehet bárkinek is.
az én emberképen nagyon más: (így hirtelen röviden) önálló gondolkodásra és döntések meghozatalára képes lény, "emberfaragás" helyett ezen képességek fejlesztése lenne szerintem a cél és nem ezen képességek likvidálása az emberi személyiségből, hiszen ami marad, az nem más mint egy konkrét feladatra előállított gép.
"hiszen ami marad, az nem más mint egy konkrét feladatra előállított gép."
Sajnos ha kivonjuk a militarizmust az oktatásból, akkor is ugyanezt kapjuk mamár. A mai oktatásnak nem célja gondolkodó embereket kitermelni. A tanítás színvonalsüllyedése globális probléma, a különböző nemzeteknél csak annyi a különbség, hogy más-más gyorsaságban romlik. Azt pl tudjuk, hogy az amcsik már alapból hülyék, jópár évtizede. Magyarországon (ahol világhírűen erős volt az oktatás) is megkezdődött a folyamat és sztem nem túlzok, hogy igen gyorsan sikerült is ez a művelet. A generációk közötti intellektuális szakadékok tisztán láthatóak.
Persze a téma nem ilyen egyszerű. Nem hibáztathatjuk csak az oktatást. Gazdasági és politikai okai is vannak ennek, nem beszélve az egyik legerősebb fegyverről, a médiáról! Ugyanis ez csomagolja be számunkra eladható módon a fentebb felsorolt társadalmi szabályozásokat.
Nézzük hogy is működik ez a gyakorlatban, ha egy még tiszta tudatú, épp iskolába kerülő lúrkót nézünk:
A gyerek bekerül napi 6-8 órára az isibe egy rakat másik gyerek közé. Ez viszont nem a tanulásról szól (asszem ezt mindeki tudja)! A mai tantervek megakadályozzák a még jó tanítóknak is, hogy rendesen és érdekesen tanítson, a gyerekeket meg lefárasztja a tanítások hideg tálalása, nem beszélve a stresszt okozó "megfelelésnek"(ugyebár osztályozások, versenyhelyzet teremtése a diákok között). Már fiatalkorban elültetik belénk a "Legyen belőled Valaki!" filozófiát és egy idő után a gyerek úgy érzi mennyire jó 5-öst kapni, hisz akkor teszek jót. De 5-öst csak az kap, aki visszamondja PONTOSAN AZT, amit mondtak neki. Ez egyértelműen nem oktatás, hisz ha én leírom a Pitagorasz-tételt, az még nem jelenti azt, hogy értem is, viszont kapok egy jó jegyet, ami lelkileg kielégít és a szülők is megdícsérnek.
Szülők! Itt jön a másik érdekesség. Természetesen szüleink a legalapvetőbb tanítóink. Mármint ők lennének, de mégsem. Most jön a Gazdaság problémája, hisz a felnőttek egyre többet dolgoznak, egyre kevesebbért. Fizetni kell a számlákat, a hitelt, kaja, lakbér, ruháztatás. A szülő totál fáradt mire hazaér és nincs már ereje a gyerekét tanítgatni, de persze már nem is kell, hisz "az az iskola dolga". Akkor legalább foglalkozzon vele! De bizony ez is kezd eltűnni. A gyerek inkább TV-t néz, vagy PC-zik, hisz ezeket beszélik ki másnap egymás között az osztályban, a szociális életet pedig még a gyerekek is fenttartják. Ebből is látszik, hogy egy iskolás gyerek a napja nagy részében mestrerséges világban van, hisz félig a kormány neveli, félig a szociális kötelezettségek, amit ma már a média formál. A szülők meg úgyis mindig csak jajgatnak a pénz miatt és tök uncsik is, mert csak politizálnak.
Jah és, hogy mi a politika? Semmi! Egy zsákutca! Egy valóságshow, amiben az emberek kiszavazhatnak másokat. Olyan embereket, akikről azt gondolják "Elszúrta! Rosszul csinálta!". A politikai játék csak azért van, hogy az emberek hibáztassanak valakit. Hogy azt higyjék, azért állnak olyan szarul a dolgok, mert a politikusaink rosszul végzik a munkájukat.
És most jön a katonai neveltetés. Ez már tényleg mindennek az alja, de az eddigi dolgokat tekintve inkáb csak "nevetségesen várható volt".
http://index.hu/belfold/2012/04/18/iskolaorok_belugyminiszterium_rendorok_iskolakerules/
http://magyarinfo.blog.hu/2012/04/24/regiuj_tantargy_a_militarizmus
A kommentekből az is kiderül (amennyiben megfelelően reprezentálják az ország véleményét ezek), hogy a 80% örül és támogatja ezt a háborús pszichózist. Ahogy a nagykönyvben meg van írva, receptszerűen követik egymást a kormány közhelyes "válságkezelő" technikái. Mindenből csak keveset persze, belecsepegtetnek a levegőbe. A militarizmus is egy iylen receptválasz a gazdasági problémákra. és igazuk is van! Mert ez tényleg működik itt. Ujjonganak neki. Hadiadót akarok!
asszem azok között akik pedagógusoknak nevezik magukat is hasonló az arány. szinte lehet mondani, hogy 15 éve erre várnak, hogy mikor tesz itt végre rendet valaki, mert ők nem tehetnek semmit, minden eszközt kivettek a kezükből. lehet, hogy már említettem, a 90-es évek közepe környékén mondta egy tanár. "ma magyarországon az megy tanárnak, aki nem jó másra vagy nagyon elhivatott". ma egy átlagos tantestületnek a nagy része szakmáját nem ismerő, nem is szerető dilettáns, aki nem volt jó másra. ők döntenek, ők vannak többségben. mellettük néhány szélmalomharcot vívó fanatikus és kiöregedett nihilista.
mivel anyukám általános iskolában tanított, belülről ismerem a 80-as, 90-es változásait és azt is, hogy ami előtte volt azt sem kell visszasírni (persze vannak olyan dolgok amiket érdemes lenne visszahozni).
az én véleményem az, hogy a militarizmus (kicsit tágabban értelmezve) az oktatásban bizonyos statisztikai adatokat lehet, hogy javítani fog, ahogy mindenféle fenyegetőzés és félelemkeltés el szokott érni ezt-azt (bár én erre nem lennék büszke a helyükben). például nem lógnak a diákok, mert félni fognak a retorzióktól. amiért lógtak, az ok, persze nem szűnik meg, tehát ez legjobb esetben is tüneti kezelésként értelmezhető, olyan mint egy (szerintük) rákos sejtcsoportot (szerintük) gyógyító hatású sugárkezeléssel bombázni. A daganat kisebb lesz, eltűnik, majd másutt több helyen egyszerre újra előjön dupla akkora méretben. A problémát elfedni persze könnyebb, mint megpróbálni megoldani.
az is kérdés, hogy az a bizonyos sejtcsoport tényleg daganat-e? nem lehet-e az hogy éppen egy új forma életrehívója? kell-e kezelni? itt van-e a probléma? milyen hatékony kezelési módok léteznek? kérdés, hogy tényleg az jelenti-e a minőségi oktatást, hogy tudjuk az évszámokat? kérdés, hogy mérhető-e egyáltalán az oktatás színvonala? ez nem pusztán egy adott irányzat propaganda eszköze-e?
http://magyarnarancs.hu/belpol/amikor-hoffmann-rozsa-interaktiv-79760
http://magyarnarancs.hu/elso_valtozat/az-orsegrol-1-79755
http://magyarnarancs.hu/elso_valtozat/az-orsegrol-2-79756
Post a Comment