Thursday, June 13, 2013

Cikk cost

Feldmár és Vekerdy "az iskola és a pszichiátria alapvetően normatív intézmények, amelyek a mindenkor fennálló rend konzerválására szolgálnak, és gyakorlatuk jelentős részét képezi a rájuk bízott emberek különböző fegyelmező eszközökkel végrehajtott kényszerítése bizonyos kanonizált viselkedésformák elsajátítására és produkálására." "..az abnormálisként címkézett viselkedést olyan kommunikációnak látják, amely reakció egy patologikus, embertelen környezetre, és ily módon igazán hatékonyan csak rendszerszinten kezelhető. Ez lehet a család, az osztály, az iskola, és persze maga a személytelen társadalom – ugyanakkor az ezen rendszerekben hatalmi pozícióban lévő szereplőknek természetes reakciója és egyben érdeke is, hogy a problémát a közösség normáihoz alkalmazkodni nem tudó egyénben lokalizálják, így fenntartva a rendszer belső egyensúlyát. A „problémás” gyereket vagy felnőttet elküldik szakemberhez, aki majd jól meg(gyógy)szereli, és ha megjavult, visszatérhet a rendszerbe, amely megbetegítette."

2 megjegyzés:

roomann said...

http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Rajzolj_te_is_mozaikkepet_2_Figyelemfejleszto_foglalkoztato_fuzet_5_8_eves_gyermekeknek&id=121587&type=22

Renato Csatich said...

ezt azert erdemes bemasolni is:)
alig birtam elolvasni. nagyon vicces, ahogy a "gyermeket" egy koncentracios taborba kuldik vmi ideologiai megalapozottsag latszataval;)

"A gyerekek munkáiban a leggyakoribb hibák: a figyelmetlenség és a felületesség. Ez fakadhat a pontatlan megfigyelésből, a figyelem gyors elterelődéséből, a munkamenet pontatlan meghatározásából is. Gyakorlással azonban ezek a problémák fejleszthetők, kiküszöbölhetők. E füzet lehetőséget ad a gyermeknek arra, hogy játékosan fókuszálja figyelmét. A sorminták folytatása, színezése figyelmet és pontosságot kíván. A lapokon lévő mintarajzok segítséget nyújtanak a befejezéshez, és az elkészített rajz színezéséhez. A képek színezésénél fontos a színezés irányának megtartása. Erre a segítő személy hívja fel a munka megkezdése előtt a gyermek figyelmét. Így a kiszínezett rajz rendezett benyomást kelt, és a munka fegyelmet követel. Fontos, hogy a segítő felnőtt útmutatást adjon a munkavégzéshez, máskülönben a gyermek nem érzékeli az elvárt munkamenetet. A jól felépített munkaterv fogódzót ad a feladatok elvégzéséhez, a gyermek számára biztonságot jelent, és az elkészített, rendezett munka megelégedettséget ad a számára. Mindez motiválja őt arra, hogy legközelebb is pontosan, figyelmesen dolgozzon."