Nagyon nagy filmélményt kaptam ettől a videótól. Részlet a csembalógyártásból :) A műtőasztal ehhezképest...
Angolul elmondják, de ha 3:40-hez pörgettek egyből, elmondom nagyjából.
A "rezonátorlap"-ot ragasztják a csembaló keretébe ("korpusz"). Amiért ez macerás folyamat: A rezonátorlap nagyon vékony, nem szabad terhelni pl. sok nedvességgel, márpedig a raasztóanyag akarva-akaratlanul vízben oldódik. Tehát egy sűrűbb, kevesebb vízben oldott ragasztót csinálnak (ez a hangterjedést is jobban szereti, kevésbé tompítja). Ez viszont nagyon gyorsan köt (gyorsan húz meg, alacsony a nyitott ideje). Nincs idő szórítókat használni, mert azt macerás és lassú lenne feltenni és nagyon sok kéne belőle, hogy nagyjából azonos nyomást kapjon mindenhol a fa.
(Itt említem meg, hogy nagyon szerény faipari tapasztalatom szerint az egyik legnehezebben kitalálható és kivitelezető faipari művelet a szorítás. Az ember szinte nem lehet elég kreatív, hogy hogyan miként szorítson össze két alkatrészt. Olyan 3D-s struktúrák jönnek ki néha, hogy öröm nézni. Közben figyelni kell arra, hogy a szorítóerő elég nagy és nagyjából állandó legyen, a ragasztóanyag ne legyen se kevés, se sok, a szorító nem hagyjon nyomot a fán, legalábbis el lehessen tűntetni, stbstb.)
Szóval tekerjetek 3:40-hez és olyan csapatmunkát láthattok. Mint egy tánc, valami balett, nem is tudom, az ilyen dolgok mindig egy táncra hasonlítanak. Itt nincs visszaút, ha rossz a ragasztás, az előző pár heti munka mehet a kukába.
Friday, January 21, 2011
TV Cost - Csembaló
Subscribe to:
Post Comments
(Atom)
1 megjegyzés:
Ez valami gyönyörű! Szóhoz sem jutok...
Post a Comment